|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۷۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
رئیس جمهوری اندونزی روز شنبه در سخنرانی خود در جلسه کاری حزب توسعه اتحاد در جاکارتا پایتخت این کشور، گفت که افسران می توانند از تیر در صورت ضرورت برای مقابله با این قاچاقچیان استفاده کنند.
  'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی به افسران اجرای قانون این کشور دستور داد، اشد مجازات قاچاقچیان مواد مخدر را در دستور کار قرار دهند، و فرمان تیر را برای از پای درآوردن قاچاقچیان خارجی صادر کرد.

 رئیس جمهوری اندونزی روز شنبه در سخنرانی خود در جلسه کاری حزب توسعه اتحاد در جاکارتا پایتخت این کشور، گفت که افسران می توانند از تیر در صورت ضرورت برای مقابله با این قاچاقچیان استفاده کنند.

به نوشته تارنمای روزنامه 'جاکارتا پست'، وی گفت: به شما گفته ام مستحکم باشید، به ویژه در قبال قاچاقچیان خارجی مواد مخدر که وارد کشور می شوند و در مقابل دستگیری نیز مقاومت می کنند. به آنها شلیک کنید. رحم نکنید.

این موضع رئیس جمهوری اندونزی پس از توقیف یکی از بزرگ ترین محموله های مواد روانگردان شیشه به حجم یک تن اتخاذ شد. این محموله قاچاق مواد مخدر از تایوان وارد اندونزی شده بود.

پلیس اندونزی چهار مرد تایوانی را که گفته می شود قصد توزیع این مواد در شهر 'جاکارتا' را داشته اند، دستگیر کرد و یک فرد دیگر که قصد فرار داشت را با شلیک گلوله به هلاکت رساند.

رئیس جمهوری اندونزی گفت: در واقع ما با یک شرایط اضطراری در مقابله با قاچاق مواد مخدر روبرو هستیم.

'تیتو کارناویان' رئیس پلیس ملی اندونزی نیز گفت که بسیاری از عاملان مواد مخدر تصور می کنند اندونزی بازار خوبی برای فروش این نوع مواد است و قوانین آن در مقایسه با کشورهای سنگاپور، فیلیپین و مالزی چندان سختگیرانه نیست.

وی افزود: تاکید می کنیم که پلیس به شدت به ویژه در مقابل قاچاقچیان خارجی مواد مخدر عمل می کند.
از زمانی که 'ویدودو' قدرت را در اندونزی در اختیار گرفت تاکنون دستکم 18 نفر از جمله 15 خارجی به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام شده اند.

اندونزی که با معضل اعتیاد شهروندانش به مواد مخدر و قاچاق مواد افیونی مواجه است برخلاف کشورهای غربی از سیاست های 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین در مقابله شدید با مواد مخدر حمایت کرده است.

براساس سیاست دوترته برای مقابله با مواد مخدر طی یکسال بیش از چهار نفر جان خود را از دست دادند.

حدود چهار میلیون و 200 هزار نفر در اندونزی به مواد مخدر آلوده شده اند و روزانه حدود 50 نفر به دلیل مصرف موادمخدر جان خود را از دست می دهند.

براساس قانون اندونزی حکم اتباع خارجی که بیش از پنج گرم مواد مخدر به اندونزی حمل کنند، اعدام یا حبس ابد است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین