|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۷۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
مدیرکل برنامه ریزی و اعزام زایران حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت امسال 86 هزار و 500 زایر ایرانی با 335 پرواز به عربستان منتقل می شوند.
 مدیرکل برنامه ریزی و اعزام زایران حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت امسال 86 هزار و 500 زایر ایرانی با 335 پرواز به عربستان منتقل می شوند.

به گزارش ایرنا، «کامران اکبری» در همایش مدیران ستادی و کاروان های حج تمتع 96 افزود: از 335 پرواز، مقصد ١٧٩ پرواز مدینه و ١٥٦پرواز, جده است.

وی گفت: عملیات انتقال زایران ایرانی به عربستان از نهم مردادماه با اعزام نحستین کاروان آغاز می شود. آخرین گروه زایران ایرانی نیز سوم مهرماه به کشور بازمی گردند.

به گفته وی، زایران از 20 ایستگاه پروازی کشور به فرودگاه های مدینه و جده منتقل می شوند.

اکبری یادآوری کرد حمل و نقل زایران به چند بخش هوایی، بین شهری، درون شهری، مشاعر و ترددی تقسیم می شود و برای از شرکت های حمل و نقل توانمند درون شهری برای انتقال زوار در داخل عربستان استفاده شده است.

وی ادامه داد: تردد درون شهری و از هتل ها به حرم و برعکس بصورت شبانه روزی انجام می شود.

**توصیه های مدیرکل حراست سازمان حج به مدیران کاروان ها

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت نیز در این همایش به مدیران کاروان ها توصیه کرد با برنامه ریزی در کاروان ها تداخل کاری میان ارکان کاروان به حداقل برسد تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

«قاسم نصیری» گفت: معطلی در فرودگاه بابت انگشت نگاری و اقدام های امنیتی فقط مربوط به عربستان نیست و در کشورهای دیگر نیز وجود دارد. بنابراین باید به زایران توصیه شود در این شرایط به قوانین کشور مقصد احترام بگذارند؛ اگر تواضع، فروتنی و اخلاق، محور اصلی و سرلوحه ما در مناسک امسال باشد، هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

نصیری تاکید کرد داشتن تلفن همراه و عکس گرفتن در مکه و مدینه مشکلی ایجاد نمی کند و اضافه کرد: مدیران کاروان ها به زایران تاکید کنند در نقاط حساسیت برانگیز مانند فرودگاه، برخی مسجدها، ایست بازرسی پلیس و نقاطی از این دست برای گرفتن عکس اقدام نکنند تا حساسیت ایجاد نشود و برخوردی صورت نگیرد.

** زائران ایرانی با پیامک عملکرد مدیران کاروان ها را ارزیابی می کنند

مدیرکل دفتر بازرسی سازمان حج و زیارت در این همایش اعلام کرد امسال برای نخستین بار سامانه پیامکی ویژه زایران برای ارزیابی مدیران کاروان ها فعال شده است.

محمود شرافتی افزود: زایران ایرانی بیت الله الحرام با بهره گیری از این سامانه می توانند پیش از اعزام به عربستان و نیز یک هفته پس از اعزام ارزیابی خود را از مدیران کاروان ها به صورت پیامکی ارسال کنند.

وی اضافه کرد: مدیران کاروان ها از هر گونه خوداجتهادی پرهیز و مطابق دستورالعمل ها اقدام کنند.

** ارتقای پلکانی مدیران ستادهای حج

مدیرکل کارگزاران سازمان حج و زیارت نیز در این همایش گفت: در بحث ارتقای پلکانی منابع انسانی و رتبه بندی، نظام تشویق و تنبیه را در نظر داریم و دیگر مانند گذشته آزمونی برگزار نمی شود.

حمیدرضا محمدی افزود: با توجه به مشکلات سیستم آزمون در ارتقای شغلی، از سال آینده افراد براساس نظام ارتقا، رشد می کنند و در سطح بالاتر قرار میر گیرند.

به گزارش ایرنا, امسال 85 هزار و500 زایر ایرانی در قالب 600 کاروان برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند.

براساس برنامه ریزی های انجام شده نخستین کاروان زایران ایرانی نهم مردادماه ایستگاه پروازی تهران را ترک می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین