|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۷۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: انرژی هسته‌ای می‌تواند اقتصاد ایران را شکوفا سازد. در صورت موفقیت کامل در این عرصه به‌جای واردکردن از کشورهای دیگر می‌توان در داخل کشور تولید و زمینه اشتغال را فراهم آورد.
 رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: انرژی هسته‌ای می‌تواند اقتصاد ایران را شکوفا سازد. در صورت موفقیت کامل در این عرصه به‌جای واردکردن از کشورهای دیگر می‌توان در داخل کشور تولید و زمینه اشتغال را فراهم آورد.

فریدون عباسی‌ در مراسم ششمین سالگرد شهادت شهید داریوش رضایی‌نژاد در مسجد «هزاردر» آبدانان از شهید داریوش رضایی‌نژاد به‌عنوان دانشمندی متعهد و متخصص یاد و اظهار کرد: داریوش رضایی‌نژاد، نمونه‌ای روشن و گویا از روح فداکاری و ولایتمداری مردم شهرستان آبدانان و استان غیور و شهیدپرور ایلام است که با وجود تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اما برای انجام تعهد کاری و پیشرفت کشور تحصیل را رها و به مطالعه علمی پرداخت و بعد از یافتن موفقیت‌های باوجود مشکلات به ادامه تحصیل پرداخت .

وی گفت: دشمن بعد از ترورهای اویل انقلاب، جنگی ۸ ساله را به ملت ایران تحمیل کرد که با رشادت‌های مردم و نیروهای مخلص نظامی نقشه آن‌ها بر باد رفت و موجب موفقیت و اقتدار ایران اسلامی شد .

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران به زمان فعالیت‌های هسته‌ای ایران در دوران انقلاب اشاره کرد و افزود: در ۱۶ سال دوران سازندگی دوران رخوت و سستی فعالیت هسته‌ای کشور بود اما با ورود آقازاده به سازمان اتمی و اطاعت از فرامین رهبری در مدت ۶ سال جهش خوبی انجام گرفت که در سال ۸۲ با ورود افراد غیر مرتبط با این دانش به این سازمان فعالیت‌های هسته‌ای تعطیل و از سال ۸۲ تا ۸۴ بیش از ۷ قطعنامه علیه کشور ما در سازمان بین‌الملل صادر شد.

عباسی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۰ سال پیش از دولت نهم با ایران مشکل داشت، تأکید کرد: انرژی هسته‌ای جلوی چرخ زندگی مردم را نمی‌گیرد و بیش از ۹۰ درصد انرژی هسته‌ای مربوط به تولید برق است.

وی ادامه داد: در رابطه با ترور همیشه ابتکار عمل دست کسی است که ترور می‌کند و هر چه تلاش کنیم محافظ بگذاریم دشمن به سراغ کسی می‌رود که محافظ ندارد و یا شیوه را عوض می‌کند و ترورها وجود خواهد داشت اما می‌توان با تمهیدات انجام آن را برای دشمن سخت کرد و بهای مبارزه را باید پرداخت اما باید تلاش کرد ترور صورت نگیرد و اگر هم اتفاق افتاد نباید خم به ابرو آورد .

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به نقش گروهک تروریستی منافقین در ترور رضایی‌نژاد اشاره کرد و ادامه داد: محل کار و منزل رضایی‌نژاد توسط منافقین از تلویزیون فرانسه پخش و اطلاعات کامل به دشمن از طرف منافقین ارائه شد. مسئولان فکر نمی‌کردند دشمن خبیث از این حیله برای ترور این دانشمند استفاده کند .

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران بیان داشت: انرژی هسته‌ای به‌هیچ‌عنوان جلوی چرخه زندگی مردم را نمی‌گیرد و۹۰ درصد از انرژی هسته‌ای مربوط به تولید برق، شیمی و فیزیک است و در صورت موفقیت در این عرصه به‌جای واردکردن از کشورهای دیگر می‌توان در داخل کشور تولید و زمینه اشتغال را فراهم آورد .

وی تصریح کرد: مسئولان باید از تخریب سپاه خودداری کنند چراکه در خارج از مرزهای کشور هم در حال جلوگیری از ورود دشمنان به خاک کشور است و در عرصه‌های دیگر نیز فعال است، به‌عنوان‌مثال قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مهار آب‌های مرزی، کارهای عمرانی و جهادی تلاش‌ها بزرگی انجام داده و دولت میلیاردها تومان به این قرارگاه بدهکار است .

عباسی گفت: باید به شعار مقام معظم رهبری یعنی همان اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشت نه اینکه با شعار قراردادهایی مثل توتال امضا کرد و زمینه را برای حضور کشورهای اروپایی در کشورمان فراهم کرد .

رئیس سابق انرژی هسته‌ای کشور با اشاره به اینکه مشکل بیکاری هم‌اکنون در کشور وجود دارد، افزود: استانی مثل ایلام دارای ثروت‌های زیادی در بخش نفت و گاز است و باید مسئولان استانی و شهرستانی به‌جای کارهای سیاسی برای رفع معضل بیکاری و معیشتی مردم تلاش و حق مردم از مسئولین کشوری مطالبه کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین