|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۷۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اخبار انتشار یافته مبنی بر دیدار پنهانی بین ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا در آلمان را رد و تاکید کرد که چنین ملاقاتی صورت نگرفته است.
 دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اخبار انتشار یافته مبنی بر دیدار پنهانی بین ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا در آلمان را رد و تاکید کرد که چنین ملاقاتی صورت نگرفته است.

رسانه های آمریکایی سه شنبه شب اعلام کردند که ترامپ در حاشیه نشست هفته پیش سران گروه 20 در هامبورگ بدون حضور افرادی از کابینه دولت و مترجم آمریکایی و فقط با حضور مترجم طرف روس با پوتین دو ساعت گفت وگو کرده است.

اسپوتنیک به نقل از سخنان پسکوف نوشت: کاربرد اصطلاح ملاقات «سری» یا «پنهانی»، حیرت و شگفتی مطلق را بر می انگیزد.

وی افزود: ملاقات دوجانبه توافق شده از طریق کانال های دیپلماتیک بود و سران در این دیدار چندین بار دیدگاهها و گفته های خود را به اشتراک گذاشتند. سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد: هیچ ملاقات سری یا رمز و رازی در بین نبوده و ادعای مطرح شده کاملا پوچ و بیهوده است.

انتشار موضوع دیدار محرمانه پوتین و ترامپ در رسانه های آمریکایی، واکنش ها، اعتراضات و جنجال های زیادی به راه انداخت و رئیس جمهوری آمریکا توسط منتقدین به ویژه رسانه ها به انجام اقدام خلاف شئونات دیپلماتیک، خارج از عرف و حتی غیر امنیتی متهم شد.

همچنین رسانه ها به نقل از مایکل آنتون سخنگوی امنیت ملی آمریکا در رسانه ها نوشتند: در این ملاقات هیچ یک از کارکنان یا اعضای کابینه دولت آمریکا جز مترجم طرف روس حضور نداشتند.

سناتور کریس کانز از ایالت دلاویر هم در این باره به سی ان ان گفت: در دیدار خصوصی ترامپ و پوتین که به تازگی افشا شده، رئیس جمهوری آمریکا متکی به مترجم پوتین گفت وگو کرده است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش سی ان ان که آیا راهی برای اطلاع از مباحث این گفت وگو وجود دارد؟ گفت: نه.

درهمین حال توماس رایت کارشناس ارشد اندیشکده بروکینگز این دیدار (اعلام شده در رسانه ها) را اشتباهی بزرگ دانست و تاکید کرد شاید روس ها ترامپ را فریب داده باشند.

وی در واکنش به این دیدار که گفته می شود، بدون حضور خبرنگاران برگزار شده است، نوشت: این ملاقات، رویداد مهم و نگران کننده ای است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین