|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۱۷۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
یک شبکه خبری آمریکایی با انتقاد شدید از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران نوشت که این تحریم‌ها می‌تواند به بهای نابود شدن توافق هسته‌ای با تهران منتهی شود.
 یک شبکه خبری آمریکایی با انتقاد شدید از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران نوشت که این تحریم‌ها می‌تواند به بهای نابود شدن توافق هسته‌ای با تهران منتهی شود.

سی‌ان‌ان در گزارشی که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، به بررسی اقدام اخیر ترامپ در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران پرداخت.

در این گزارش آمده است: هر 90 روز، کاخ سفید باید برای کنگره شفاف سازد که ایران به تعهدات خود بر اساس توافق هسته‌ای پایبند بوده و دوشنبه شب آخرین مهلت کاخ سفید برای اعلام این موضوع برای سه‌ماهه اخیر بوده است.

در مقابل، آمریکا این بار ایران را با تحریم‌هایی در سطح کره‌شمالی تنبیه کرد و تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام پایبندی ایران به توافق هسته‌ای بدون هزینه نبوده و رژیم تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد که این تحریم‌ها به بهانه توسعه موشک‌های دور برد و حمایت از تروریسم بوده است.

در حالی که ترامپ همچنان به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است اما تحریم‌های جدید آمریکا می‌تواند باعث نابود کردن این توافق شود، اقدامی که بسیاری از دوستان ترامپ خواسته‌اند تا آن را انجام ندهد چون ایران به راحتی می‌تواند کشور خود را از این توافق خارج کند.
همچنین این تحریم‌ها می‌تواند در نهایت بر روی زندگی مردم ایران تاثیر بگذارد.

آخرین باری که ترامپ آمریکا را از یک توافق بین‌المللی خارج کرده نتایجش فجایع بالقوه‌ای به همراه داشته است. عقب نشینی آمریکا از توافق آب‌وهوایی پاریس می‌تواند به گرمتر شدن کره زمین منجر شده و نتایجی برای بشریت به همراه داشته باشد. پایان دادن به توافق هسته‌ای ایران می‌تواند پیامدهای فاجعه بار و فوری به همراه داشته باشد.

اما موضوع دیگری وجود دارد که کارها را پیچیده می‌کند آتش بسی که روز نهم جولای دولت ترامپ با روسیه حاصل شد با هدف ادامه دادن به دولت بشار اسد بوده است. هدف واقعی از این آتش‌بس از دیدگاه روسیه نگه داشتن اسد در قدرت تا هر میزانی که ممکن باشد است. البته این موضوع باعث باقی ماندن ایران نیز می‌شود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین