|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۷۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کره شمالی با درخواست کره جنوبی مبنی بر انجام مذاکره با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کره مخالفت کرد.
 کره شمالی با درخواست کره جنوبی مبنی بر انجام مذاکره با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کره مخالفت کرد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، کره شمالی با درخواست کره جنوبی برای انجام مذاکرات به منظور کاهش تنش در شبه جزیره کره مخالفت کرد.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد مخالفت کره شمالی با این درخواست که در یکی از روزنامه های اصلی چاپ این کشور منتشر شده، سه روز پس از درخواست کره جنوبی به منظور اجرای گفتگوهای نظامی میان سئول و پیونگ یانگ برای آرام کردن اوضاع منطقه اعلام می شود.

کره شمالی با یاوه خواندن درخواست کره جنوبی اعلام کرد در سایه تحریم های اعمالی بر پیونگ یانگ، و با وجود آنچه که کره شمالی، کرنش کره جنوبی در برابر ایالات متحده توصیف کرده، انجام گفتگو و مذاکره امکان پذیر نیست.

درخواست کره جنوبی برای انجام گفتگو پس از آن انجام شد که «مون جائه- این» رئیس جمهور کره جنوبی ابراز آمادگی کرد تا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به منظور کاهش تنش در شبه جزیره کره دیدار کند.

از سوی دیگر، یک مقام دولتی کره جنوبی اعلام کرد کشورش منتظر پاسخ رسمی همسایه شمالی در خصوص پیشنهاد انجام گفتگوها خواهد ماند؛ چرا که هیچ پاسخ رسمی تا کنون از سوی پیونگ یانگ داده نشده است.

وی همچنین اعلام کرد کره شمالی به تماسهای رسمی کره جنوبی پاسخ نمی دهد و آنچه در روزنامه کره شمالی منتشر شده است، پاسخ رسمی به دعوت کره جنوبی قلمداد نمی شود.

همچنین «چو جان هیوک»، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی امروز اعلام کرد کشورش به همراه آمریکا از نزدیک اقدامات کره شمالی را در چارچوب هرگونه آمادگی برای انجام آزمایش موشکی زیر نظر دارند.

وی گفت: ضروری است که کره شمالی به میز مذاکرات بپیوندد؛ چرا که در صورت انجام هرگونه آزمایش موشکی، تحریم های قوی تری علیه کشور اعمال خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین