|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۷۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
رئیس دفتر سیاسی حماس با «روز خشم» نام‌گذاری کردن روز جمعه، خواستار برپایی تظاهرات گسترده در مسجدالاقصی شد.
 رئیس دفتر سیاسی حماس با «روز خشم» نام‌گذاری کردن روز جمعه، خواستار برپایی تظاهرات گسترده در مسجدالاقصی شد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز (پنجشنبه) از فلسطینیان خواست تظاهرات گسترده‌ای را روز جمعه در حمایت از «مسجد الاقصی» و علیه ردیاب‌های فلزی نصب شده در این مکان، برپا کنند.

هنیه طی سخنرانی تلویزیونی با نام‌گذاری کردن روز جمعه به نام «روز خشم» خواستار برپایی تظاهرات علیه اقدامات امنیتی تشدید شده در مسجدالاقصی درپی عملیات استشهادی هفته قبل، شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس» وی با بیان اینکه مسجد الاقصی و شهر قدس خط قرمز هستند، افزود: «اجازه نمی‌دهیم اقدامات تنبیهی انجام و (مسجد) و عبادتگاه‌ها به روی مردم قدس بسته شود.»

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این سخنرانی و در آستانه روز جمعه، پنج جوخه نظامی را در کرانه باختری به حالت آماده‌باش در آورده، تدابیر و نیروهای امنیتی را در مسجد الاقصی افزایش داد.

سازمان اسلامی «وقف» نیز قصد دارد روز جمعه تمام مساجد در شهر قدس اشغالی را ببندد تا نمازگزاران برای برپایی نماز جمعه و تظاهرات گسترده به مسجد الاقصی بروند.

هفته قبل 3 جوان فلسطینی با سلاح گرم در مسجد الاقصی عملیات استشهادی انجام دادند که درپی آن 2 نظامی صهیونیست کشته شدند. 3 فلسطینی نیز شهید شدند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین