|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۷۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
رویترز در گزارشی به تغییر روش مبارزات گروه تروریستی داعش پس از شکست در موصل و فروپاشی خلافت خودخوانده‌اش پرداخت.
 رویترز در گزارشی به تغییر روش مبارزات گروه تروریستی داعش پس از شکست در موصل و فروپاشی خلافت خودخوانده‌اش پرداخت.

رویترز در گزارشی نوشت: چندین ماه پیش از آنکه نیروهای عراقی با حمایت آمریکا سلطه‌ 3 ساله‌ گروه تروریستی داعش بر موصل را پایان دهند این گروه تغییراتی را در ساختار خودش ایجاد کرد. این گروه شیطانی که حالا رویای یک خلافت مدرن را دست نیافتنی می‌بیند در حال آماده‌سازی زمینه برای جنگ متفاوتی است.

مقامات محلی و اطلاعاتی عراق می‌گویند از چندماه پیش شاهد خروج تعداد زیادی از فرماندهان و عناصر داعشی از موصل بوده‌اند. این تروریست‌ها به رشته کوه‌ «حمرین» در شمال شرقی عراق گریخته‌اند که دارای مخفیگاه‌های زیادی است و به چهار استان عراق دسترسی دارد.

به گفته‌ی افراد آگاه از خروج برخی از این عناصر جلوگیری شد اما تعدادی نیز به دام نیروهای امنیتی نیفتادند و برای ایجاد پایگاه‌هایی برای عملیات جدیدشان اقدام کردند. در نتیجه نیروهای عراقی که در حال حاضر پیروزی بر داعش را جشن می‌گیرند احتمالاً جنگی پیچیده تر را پیش رو دارند.

مقامات امنیتی و اطلاعاتی احتمالاً باید خودشان را برای مقابله با شورش فاجعه باری مانند شورش گروه تروریستی القاعده بعد از تجاوز آمریکا به عراق در سال 2003، آماده کنند. این شورش در سال‌های 2006 و 2007 به اوج خود رسید و یک جنگ داخلی را به راه انداخت. «لاهور طالبانی» یک مقام ضدتروریسم کُرد در مصاحبه با رویترز گفت: «آنها در حال آغاز به کار هستند. آنها به شهر دسترسی آسان دارند. به عقیده‌ی من، ما روزهای سختی را در پیش داریم».

سابقه‌ چندین تن از عناصر گروه تروریستی داعش به کمپین القاعده برمی‌گردد که روزانه چندین خودرو و بمب انتحاری را منفجر می‌کنند. زمانیکه القاعده با تلاش و حمایت آمریکا متلاشی شد هسته‌ مرکزی آن در بیابانی بین عراق و سوریه دوباره تشکیل گروه داد و به شکل گروه تروریستی داعش نمایان شد. به طوریکه این گروه شیطانی جهان را در بهت فرو برد. مدت کوتاهی پس از اینکه داعش وارد موصل شد از جنایات القاعده فراتر رفت و به اعدام‌های گروهی و بی‌رحمانه پرداخت. داعش در این مدت توانست یک سوم خاک عراق را در کنترل خود بگیرد و حضور در این منطقه اطلاعات زیادی درباره‌ی این کشور به آن داد. جمع آوری این اطلاعات به داعش برای حمله‌ دوباره به نیروهای امنیتی عراق کمک خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین