|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۱۷۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
خانواده های بسیاری تاکنون در دنیا به خاطر ابتلای مادر، خواهرو دختر خود به این بیماری و مرگ او داغدار شده اند، سرطان سینه پایان راه نیست اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.
 خانواده های بسیاری تاکنون در دنیا به خاطر ابتلای مادر، خواهرو دختر خود به این بیماری و مرگ او داغدار شده اند، سرطان سینه پایان راه نیست اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

علاوه بر داشتن تحرک کافی، انجام ورزش، نداشتن استرس، عدم مصرف دخانیات، انجام آزمایشات منظم هورمونی و عکسبرداری ماموگرافی به ویژه از سنین بالای 35 سال می تواند در جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه مفید باشد.

یکی از عادت های اشتباه خانم ها به ویژه در طول فصول گرم سال استفاده از انواع دئودورانت ها است که به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی مانند آلومینیم، TEA ،DEA، پروپیلن گلیکول، فتالات و تریکلوسان می توانند سبب التهاب غدد لنفاوی در بدن شوند و به این ترتیب با تحریک شدن سیستم ایمنی بدن شرایط برای ابتلا به سرطان سینه مهیا شود.

بهترین شیوه تخلیه سموم از بدن، تعریق طبیعی بدن است که بخشی از سموم را از بدن خارج می کند و ادرار و مدفوع نیز به دفع مابقی سموم از بدن می پردازند اما استفاده از دئودورانت این راه خروج سموم را از بین می برد و نیز ترکیبات سمی را وارد بدن می کند.

برخلاف باور عوامانه، پوست بیش از 60 درصد از موادی که برروی آن قرار می گیرد مانند عطر و ادوکلن، انواع کرم ها و لوسیون ها و نیز دئودورانت ها و انواع اسپری ها را جذب می کند به همین دلیل استفاده از مواد سالم و ایمن می تواند باعث حفظ سلامتی و جلوگیری ازعدم دفع سموم شود.

اگر دچار تعریق زیاد هستید و این باعث ایجاد بوی نامطبوع و آسیب در روابط اجتماعی شما می شود با مصرف به اندازه آب در طول روز بوی تعریق متعادل می شود، همچنین استحمام روزانه با آب کافی و استاندارد، تعویض روزانه البسه و شست و شوی آنها نیز می تواند از ایجاد بوی نامطبوع تعریق جلوگیری کند.

همچنین می توانید از ماسک های سالم بر پایه گیاهان استفاده کنید و به تدریج بوی نامطبوع تعریق زیر بازوها را از بین ببرید و همچنین از نواحی اطراف شانه ها و غدد لنفاوی سم زدایی انجام دهید.

برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:
یک قاشق چای خوری سرکه سیب، یک قاشق غذاخوری از خاک رس بنتونیت و یک الی دو قاشق چای خوری آب.

روش تهیه
تمام مواد اولیه موجود را در یک کاسه شیشه ای ریخته با استفاده از یک قاشق چوبی یا یک پلاستیکی به طورکامل مخلوط کنید. از کاسه یا ظروف فلزی استفاده نکنید زیرا خواص ترکیب دارویی را از بین می برد.

روش استفاده برای سم زدایی:
با یک لایه نازک ناحیه زیر بغل و به ویژه اطراف غدد لنفاوی را به ترکیب آغشته کنید و برای مدت 5 الی 20 دقیقه صبر کنید. بهتر است در دفعات اول با 5 دقیقه شروع کنید و به تدریج به 20 دقیقه زمان استفاده از ترکیب برروی پوست خود برسید.

سپس با استفاده از پنبه یا پارچه نخی ترکیب را با آب ولرم شسته و پاک کنید، امکان دارد که در دفعات اولیه پوست شما اندکی قرمز شود اما اگر این قرمزی و التهاب مداومت داشته باشد، نشان دهنده حساسیت است، مصرف ترکیب را قطع کرده به متخصص پوست مراجعه کنید.

با انجام مستمر این کار، به تدریج بوی بد تعریق بدن از بین می رود و نیز از غدد لنفاوی زیر بغل سم زدایی به عمل می آید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین