|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۷۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی از ورود جدی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی به موضوع حج تمتع، عمره، عتبات و به‌ویژه اربعین حسینی خبرداد و گفت: پیگیریها و جلسات برای مراسم اربعین قطعاً زودتر برگزار خواهد شد.
 رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی از ورود جدی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی به موضوع حج تمتع، عمره، عتبات و به‌ویژه اربعین حسینی خبرداد و گفت: پیگیریها و جلسات برای مراسم اربعین قطعاً زودتر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلیمن احد آزادیخواه درباره تشکیل فراکسیون حج مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فراکسیون حج و زیارت در هفته گذشته تشکیل شد و اعضای آن نیز به‌طور کامل مشخص شدند.

وی ادامه داد: نخستین جلسه اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس دهم نیز با مسئول بعثه مقام معظم رهبری انجام گرفت که گزارشات کامل ایشان مورد استماع قرار گرفت.

رئیس فراکسیون حج مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گزارشات ارائه شده از سوی مسئول بعثه مقام معظم رهبری نه تنها در مورد حج تمتع بود بلکه در مواردی همچون عمره مفرده، عتبات و اربعین حسینی هم انجام گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آزادیخواه تصریح کرد: ما نیز به عنوان فراکسیون حج و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به هر چهار موضوع یعنی حج تمتع، عمره، عتبات و به‌ویژه اربعین حسینی ورود می‌یابیم.

وی ادامه داد: ورود و نگاه ما به موضوعات مطرح شده بیشتر تعاملی و نوعی بستر سازی مجلس برای کمک رسانی به دولت بابت تسهیل امور و ماموریتهایش در محورهای حج و عتبات است.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا با تغییرات در کابینه دولت دوازدهم و احتمال تغییرات در وزارت کشور و ستاد اربعین آیا برنامه‌های اربعین با تاخیر مواجه خواهد شد یا خیر گفت: قرار نیست اینگونه باشد چرا که ستاد اربعین حسینی دارای آیین نامه و اعضای مشخص است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین آزادیخواه، این ستاد گرچه زیر نظر وزارت کشور است اما برنامه‌ای مشخص و تدوین شده دارد و به‌گونه‌ای مردمی شده که با تغییر وزرا امکان وارد شدن خلل به آن نیست.

وی اظهار کرد: اگر چه اشکالاتی به این ستاد وجود اما با این وجود تلاشهایی نیز صورت گرفته و ما نیز به نوبه خود پیشنهادات و انتقاداتی را مدنظر خواهیم داشت.

رئیس فراکسیون حج و زیارت درباره اینکه چقدر احتمال تاخیر در فعالیتها وجود دارد، تصریح کرد: این موضوع به هر حال یک احتمال است اما قابل مدیریت خواهد بود؛ معاونتها و معاضدتهای وزاری دیگر، سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری و همچنین نظارت جدی کمیسیون فرهنگی و فراکسیون حج قطعا در پیشبرد فعالیتها اثر بخش خواهد بود.

حجت الاسلام والمسملمین آزادیخواه با بیان اینکه سال گذشته گزارشهای مسئولان ذیربط درباره اربعین را به‌طور کامل دریافت کردیم، گفت: امسال نیز مجلس و فراکسیون حج به‌طور کامل و پیش از زمان برگزاری مراسم اربعین به موضوع برنامه‌ریزی راهپیمایی اربعین نظارت خواهد داشت؛ پیگیریها و جلسات برای اربعین قطعاً زودتر برگزار خواهد شد.

گفتنی است، طرح تشکیل فراکسیون حج و زیارت مجلس دهم تیرماه امسال با امضای 80 نماینده مجلس مورد توجه قرار گرفت و این فراکسیون هفته گذشته به طور رسمی تشکیل و آغاز به کار کرد.

بر این اساس حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه نماینده ملایر به عنوان رییس فراکسیون تعیین شد و همچنین قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه به عنوان نایب رییس اول، جواد حسینی‌کیا نماینده سنقر کرمانشاه به عنوان نایب دوم، حسین افضلی نماینده اقلیدفارس و علی اکبرکریمی نماینده اراک به ترتیب به عنوان دبیر اول و دوم و حسن حسینی‌شاهرودی نماینده شاهرود به عنوان سخنگوی فراکسیون حج و زیارت انتخاب شدند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین