|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۷۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
لایحه سلب تابعیت روس هایی که مرتکب جرائم و اعمال تروریستی شوند و رای دادگاه برای محکومیت آنها صادر شود، در مجلس دومای روسیه تصویب شد.
 لایحه سلب تابعیت روس هایی که مرتکب جرائم و اعمال تروریستی شوند و رای دادگاه برای محکومیت آنها صادر شود، در مجلس دومای روسیه تصویب شد.

این لایحه در چارچوب تدابیر روسیه برای مقابله با فعالیت های گروههای تروریستی و عضوگیری از روس ها برای همکاری در داخل و خارج از این کشور به دوما تسلیم شده بود که خبر تصویب آن اعلام شد.

لایحه تصویب شده که باید مراحل پیش از اجرا را سپری کند، این فرصت را به نهادهای قانونی و مبارزه با تروریسم می دهد که اقدام های کارآمدتری علیه تروریسم داشته باشند، به ویژه اینکه در مناطقی از این کشور گروههای مسلح وابسته یا منتسب به داعش خودنمایی می کنند.

از سوی دیگر، براساس گزارش های رسانه ای تاکنون صدها شهروند روس به ویژه از مناطق قفقازی به گروههای تروریستی در سوریه و عراق به ویژه داعش و جبهه النصره پیوسته اند و دهها نفر از آنها نیز کشته شده اند.

روسیه تدابیر ویژه امنیتی را برای شناسایی تروریست ها در مناطق مختلف یا هنگام بازگشت از خارج اجرا می کند که بازداشت و زندانی شدن شماری از آنان را در پی داشته است.

تاکنون دهها نفر در پایتخت و دیگر شهرها از جمله سن پترزبورگ و همزمان در مناطق مختلف قفقازی روسیه به ویژه داغستان و جمهوری چچن که از چند سال پیش شاهد فعالیت مردان مسلح و وابستگان گروههای تروریستی فعال در خاورمیانه از جمله داعش است، دستگیر شده اند و براساس گزارش های اعلام شده، برخی از آنان نیز برای اجرای عملیات تروریستی آماده شده و دستور گرفته بودند.

درگیری های مردان مسلح با ماموران امنیتی در برخی مناطق قفقاز روسیه که از شمال غرب دریای خزر تا دریای سیاه را شامل می شود، تاکنون سبب کشته شدن دهها جنگجو، نیروی امنیتی و غیرنظامی شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین