|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۱۷۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با همتای بلژیکی خود، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
 وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه اتهام‌های بی‌اساس خود، ایران را به حمایت از تروریسم و دخالت در مور کشورهای منطقه متهم کرد.

عادل الجبیر که هم‌اکنون در بروکسل، پایتخت بلژیک به سر می‌برد، در کنفرانس خبری مشترک با همتای بلژیکی خود گفت که ایران از تروریسم در منطقه حمایت می‌کند.

بنا بر اعلام شبکه العربیه، وی به دیدار خود با وزیر خارجه بلژیک اشاره کرد و گفت که در این دیدار، در مورد «دخالت‌های ایران در منطقه» و «حمایت آن از تروریسم» گفت‌وگو کرده‌است.

وزیر خارجه عربستان به بحران ایجاد شده در منطقه خلیج فارس و تحریم‌های کشورش علیه قطر اشاره کرد و اظهار داشت که «مقابله با تروریسم» عربستان، امارات، بحرین و مصر را بر آن داشت تا روابط خود با قطر را قطع کنند.

وی با ادعای اینکه عربستان هرگز در رابطه با گسترش تروریسم و افراط گرایی مسامحه نخواهد کرد، دلیل مواضع عربستان علیه قطر را حمایت دوحه از تروریسم و حمایت مالی از افراط گرایی و تروریست‌ها دانست.

عادل الجبیر گفت که شبکه قطری الجزیره از تروریسم حمایت می‌کند و اقدامات تحریک کننده‌ای در پیش گرفته است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که قطر سیاست‌های خود را تغییر داده و خواسته‌های کشورهای تحریم کننده را قبول کند.

وزیر خارجه بلژیک نیز در این نشست خبری مشترک، از میانجیگری کویت در بحران قطر حمایت کرد و اظهار داشت که اتحادیه اروپا از گفت‌وگوها جهت پایان دادن به این بحران حمایت می‌کند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین