|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
کد خبر: ۱۷۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برنامه این سازمان سرمایه گذاری به میزان 60هزار میلیارد ریال در این بخش است که در این پیوند، هشت هزار شغل به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برنامه این سازمان سرمایه گذاری به میزان 60هزار میلیارد ریال در این بخش است که در این پیوند، هشت هزار شغل به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.

منصور معظمی پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی دولتی و خصوصی اسفراین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از برجام 28موافقت نامه خارجی امضا شد که هشت مورد آن به قرارداد تبدیل شده است.

وی گفت: این قراردادها در حوزه های مختلف از جمله خودروسازی، فولاد سازی و کشتی سازی است.

وی با بیان اینکه اکنون 37 پروژه در دست انجام داریم ، گفت: هرچند قانون گذار تکلیف خاصی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم مشخص نکرده است اما، هم اکنون 25هزار میلیارد ریال پروژه در نقاط محروم در حال ساخت داریم .
معظمی با بیان اینکه نقش سازمان سازمان گسترش ایجاد بنگاه و بنگاه داری نیست گفت: به دنبال آن هستیم که اگر جایی بخش خصوص تمایل به سرمایه گذای ندارد اما علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک با بخش دولتی است از آن حمایت کنیم.

*خصوصی سازی ها باید به اهلش واگذار شود

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به بحث خصوصی سازی واحدهای تولیدی زیر مجموعه این سازمان گفت: خصوصی سازی تکلیف دولت است ولی حرف ما با وزات اقتصاد و دارایی این است که این مهم باید به اهلش و کسانی در بخش تولید هستند واگذار شود.
معظمی با اشاره به آماده شدن طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین برای بهره برداری در سال جاری افزود : با بهره برداری از این طرح 100هزار تن به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود.
وی گفت: شرکت لوله گستر اسفراین طرحی با نام تولید لوله های CRA دارد که سازمان گسترش ونوسازی صنایع آن را تامین اعتبار کرده است و هم اکنون منتظر پی گیری مسئولان مربوطه برای آغاز عملیات اجرایی آن هستیم .

*واردات لوله های که تولید داخل دارد ممنوع است

معظمی با اشاره به مشکل طلب شرکت لوله گستراز شرکت نفت گفت: این شرکت 160میلیارد تومان از شرکت ملی نفت طلب دارد که انتظار می رود شرکت نفت به پرداخت تعهدات خود هر چه زودتر عمل کند .
معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت درباره اقدامات انجام شده برا ی حمایت از تولیدات داخلی و خرید از داخل در صنایع همچون تولید لوله های بدون درز شرکت لوله گستر اسفراین گفت: ابلاغ ممنوعیت واردات لوله های که در داخل تولید می شود از سوی وزارت صنایع و معادن انجام شده است .

معظمی افزود: معتقدیم وقتی توان تولید در داخل است بی انصافی است که از بیرون واردات داشته باشیم.

رئیس و اعضای کمیسیون حمایت از تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و شماری از معاونان وزارت صنعت ، رئیس سازمان گسترش و نوسازی ایران از مجتمع صنعتی اسفراین ، شرکت لوله گسترو سه واحد صنعتی کیمای صبا، آذین فورج و تراش قطعه دقیق دراین شهرستان بازدید و مشکلات را بررسی کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین