|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۶۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
رییس سازمان انرژی اتمی ضمن بیان این‌که "مریم میرزاخانی" شخصیتی بود که توانست آیات الهی را کشف کند، گفت: میرزاخانی فخر ایران و اسلام بود که امیدواریم بتوانیم میرزاخانی‌های فراوانی را به جامعه بشری عرضه کنیم.
 رییس سازمان انرژی اتمی ضمن بیان این‌که "مریم میرزاخانی" شخصیتی بود که توانست آیات الهی را کشف کند، گفت: میرزاخانی فخر ایران و اسلام بود که امیدواریم بتوانیم میرزاخانی‌های فراوانی را به جامعه بشری عرضه کنیم.

علی اکبر صالحی امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت پروفسور مریم میرزاخانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فقدان این بانوی بزرگ که به حق نابغه قرن بودند را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: از طرفی نیز باید وصف جمهوری اسلامی ایران و این انقلاب مقدس را گفت که توانسته در داخل خود چنین فرزندانی را پرورش دهد که در جهان سرآمد باشند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که این افراد دست پرورده همین نظام و دانشگاه‌ها هستند، اظهار کرد: پس از اتمام جنگ در سال 68 که من مسوول دانشگاه صنعتی شریف بودم، کمیته‌ای در این دانشگاه جهت شناسایی استعدادها در دبیرستان‌ها تشکیل شد تا این افراد طی فصل تابستان در دانشگاه شریف آموزش ببینند. پروفسور میرزاخانی توسط این کمیته شناسایی شد.

صالحی ادامه داد: خانم میرزاخانی به عنوان یک دانشمند فرزانه توانست در عرصه‌ جهانی خود را بروز و ظهور دهد و فقدان چنین عزیزی برای ما تالم‌آور است. یافتن جایگزین برای این عزیز بسیار دشوار است.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: از طرفی به ملت ایران که توانست چنین فرزندی را پرورش دهد، تبریک می‌گویم و همچنین به تمام انسان‌ها و جامعه بشری که بانوی بزرگواری را از دست داد، تسلیت می‌گویم. مریم میرزاخانی همچون درخت علم بود که تازه به ثمر نشسته و میوه‌های گران‌سنگی می‌داد که بنا به مشیت الهی عروج کرد.

وی با بیان این که جایگاه مریم میرزاخانی جایگاه بزرگی است، ادامه داد: پروفسور میرزاخانی توانست آیات الهی را کشف کند و در ریاضیات که از سخت‌ترین آیات الهی است، دست بالا را داشته باشد.

صالحی تاکید کرد: نام میرزاخانی در تاریخ ثبت شده و یکی از برگ‌های طلایی ملت بزرگ ایران خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: مریم میرزاخانی فرزند ایران و فخر ایران و اسلام بود. امیدواریم ملت ایران این توفیق را داشته باشند که میرزاخانی‌های فراوانی را به جامعه بشری عرضه کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین