|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۶۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
رئیس جمعیت هلال احمربا اشاره به شیوع گرمازدگی در بین زائران در حج تمتع گفت:با توجه به اینکه بیش از ۲ هزار تن از زائران بیش از ۸۰ سال سن دارند، بایستی مراقبت بیشتری در این خصوص انجام شود.
 رئیس جمعیت هلال احمربا اشاره به شیوع گرمازدگی در بین زائران در حج تمتع گفت:با توجه به اینکه بیش از ۲ هزار تن از زائران بیش از ۸۰ سال سن دارند، بایستی مراقبت بیشتری در این خصوص انجام شود.

دکتر سیدامیرمحسن ضیائی در همایش پزشکان مجموعه حج سال ۹۶ ،در جمع پزشکانی که برای خدمت به حجاج در حج تمتع سال جاری حضور می یابند، گفت: شما از بین صدها میلیون مسلمان به حج دعوت شدید و تحقق این مهم یک توفیق غیرقابل وصف است.

وی با بیان اینکه حج، اجتماعی بزرگ از مسلمانان بیش از ۵۰ کشور است، افزود: مسلمانان این کشورها در یک مکان جغرافیایی کوچک گرد هم می آیند تا فریضه حج را به جای آورند؛ این موضوع از نظر پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است از این رو در مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به صورت ویژه و خاص به آن پرداخته می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه پس از بازگشت تیم پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از سرزمین وحی، همایش پزشکی دیگری برگزار خواهد شد، بیان کرد: ضروری است بعد از پایان عملیات حج تمتع، تجربیات و نظرات پزشکان و کادر درمانی هلال احمر در ارائه خدمت بهداشتی و درمانی به زائران مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و از این تجارب ارزشمند در حج سال های آینده استفاده شود.

ضرورت پزشک محوری و مراجعه پزشک به بیمار در ایام حج

ضیائی با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی تمامی زائران خانه خدا در اختیار کادر پزشکی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر قرار دارد، بیان کرد: لازم است قبل از عزیمت به عربستان سعودی، پزشکان هلال احمر به صورت دقیق اطلاعات مربوط به هر زائر را بررسی کنند، این کار باعث می شود تا پزشک به خوبی در جریان روند جسمی و روحی زائر قرار بگیرد تا در صورت بروز مشکل، در حداقل زمان ممکن نسبت به ارائه خدمت اقدام لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: لازم است تا کادر پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نسبت به مراجعه به زائران در کاروان ها اقدام کنند و همواره منتظر مراجعه زائران به درمانگاه ها نباشند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هر پزشک مسئولیت درمان اعضای ۲ یا سه کاروان را در ایام حج عهده دار است، عنوان کرد: لازم است پزشکان کاروان ها نسبت به تمام موضوعات بهداشتی و درمانی نگاه تخصصی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ ارزش ها و اصول اساسی هلال احمر، گفت: از پزشکان می خواهم تا اصول و ارزش های هلال احمر را پاس بدارند و در جهت ترویج آن بکوشند.

شیوع گرمازدگی در بین زائران در حج تمتع

ضیائی به انجام اعمال حج در فصل گرم سال اشاره کرد و اظهارداشت: گرمازدگی مهمترین بیماری شایع در میان زائران خانه خدا خواهد بود که با توجه به انجام فرائض حج در فصل گرما، شیوع آن قابل پیش بینی است، با توجه به اینکه بیش از ۲ هزار تن از زائران در حج تمتع سال ۹۶ بیش از ۸۰ سال سن دارند، بایستی مراقبت بیشتری از این افراد در برابر گرمازدگی انجام داد.

بررسی مسائل روحی و روانی زوار ایرانی در حج تمتع ۹۶ توسط پزشکان

رئیس جمعیت هلال احمر به حضور طولانی مدت زائران در عربستان برای انجام مناسک حج تمتع اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه زائران ایرانی پس از گذشت چندین هفته شدیدا دلتنگ بازگشت به وطن می شوند، از کادر پزشکی هلال احمر می خواهم تا علاوه بر مسائل جسمی، مسائل روحی و روانی زائران را هم مد نظر داشته باشند تا در زمان مورد نیاز، زائر خانه خدا از لحاظ روانی نیز مورد حمایت قرار گیرد.

وی خطاب به کادر پزشکی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، گفت: افرادی در کاروان ها حضور دارند که خدمت به ضیوف الرحمان را وظیفه خود می دانند و علاقه مند به کمک به کادر پزشکی کاروان هستند، بنابراین می توان در مواردی از آن ها کمک گرفت.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین