|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۱۶۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه قصد ایجاد پایگاه نظامی در سوریه را ندارد.
 مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه قصد ایجاد پایگاه نظامی در سوریه را ندارد.

سردار محمدعلی آسودی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره این موضوع که آمریکایی ‌ها قصد معکوس کردن مفهوم تروریست به سمت نیروهای مقاومت را دارند، اظهار داشت: این یک ادعای غیر عقلانی است و جهان نمی‌پذیرد چرا که کشورهای جبهه مقاومت از سوریه گرفته تا لبنان و یمن در حال دفاع از سرزمین و مردم خود هستند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان  اینکه این کشورها قصد تجاوز به کشور دیگری را ندارند، گفت: عمده فعالیت‌ کشورهایی چون سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین دفاع از سرزمین و مقابله با گروه‌های تروریستی است و همه دنیا هم می‌دانند که جبهه مقاومت در حال مقابله با متجاوزان است بنابراین این موضوع تروریستی خواندن جبهه مقاومت پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر هم دلیل چنین ادعاهایی این است که حامیان تروریست‌ها فکر می‌کردند که آن‌ها توان تصرف عراق و سوریه و سپس ایران را دارند اما دیدیم که اتفاق به گونه‌ای دیگر رقم خورد و این تروریست‌ها بودند که شکست خورده و تمام مناطق تحت سیطره خود را از دست دادند؛ به طبع این شکست موجب ادعای چنین موضوعی شده است.

سردار آسودی با بیان اینکه آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش میلیاردها دلار برای گروه‌های تروریستی صرف می‌کنند و رسما پذیرفتند که این گروه‌ها را ایجاد کرده‌اند؛ افزود: علت اصلی چنین صحبت‌هایی همین شکست‌های گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه است که بعد از گذشت 6 سال هنوز چیزی به دست نیاورده‌اند. به نظر من این گونه ادعاها خریداری ندارد و هیچکس آن را نمی‌پذیرد.

 مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دلیل نگرانی رژیم صهیونیستی از صلح سوریه چیست؟، گفت: در مذاکرات صلح زمانی گروه‌های تروریستی دست برتر را دارند و وارد می‌شوند که در آن زمان آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نگران نیستند اما در حال حاضر برگ برنده در دست جبهه مقاومت به دلیل پیروزی در میادین نبرد است بنابراین گروه‌های تروریستی ناچار به مذاکره هستند چون دست آن‌ها خالی است.

وی درباره توان آمریکا برای اعمال نفوذ در این ماجرا، اظهار داشت: آنچه که از برایند‌ها به دست می‌آید این است که آمریکایی‌ها توان نفوذ ندارند، چرا که گروه‌های تروریستی با دست خالی پای میز مذاکره آمده‌اند و نمی‌توانند ادعایی کنند اما در طرف مقابل که سوریه و جبهه مقاومت حضور دارند به هیچ وجه سلطه آمریکا را قبول نمی‌کنند و آن‌ها نمی‌توانند هیچ اعمال نفوذی داشته باشند.

سردار آسودی ادامه داد: نگرانی رژیم اشغالگر قدس به این دلیل است که با تشکیل چنین گروه‌هایی امنیت و آرامش خود را تأمین می‌کند تا جبهه مقاومت به سمت موضوع اصلی یعنی آزادسازی فلسطین نرود اما امروز که می‌بیند مشکل در میادین نبرد حل شده، می‌داند که اگر در میز مذاکره موضوع عراق و سوریه حل شود تمام تمرکز جبهه مقاومت به سمت فلسطین ‌می‌رود، بنابراین این نگرانی‌ها طبیعی است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تصریح کرد: امروز که همه مناطق تحت سیطره تروریست‌ها آزاد شده و خود را تسلیم می‌کنند دیگر جنگ نیابتی باقی نمانده به همین دلیل رژیم صهیونیستی احساس خطر می‌کند که باز توجه جبهه مقاومت به سمت سرزمین‌های اشغالی بازگردد.

سردار آسودی در پایان درباره ادعای جدید مقامات صهیونیستی مبنی بر ایجاد پایگاه‌های دریایی و هوایی توسط ایران در سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه چنین قصدی نداشته و هر حضوری که از  ایران در سوریه و عراق وجود دارد فقط مستشاری بوده و این بحث که قصد احداث پایگاه در این کشور‌ها وجود دارد کذب محض است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین