|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۶۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
متاسفانه عدم رسیدگی به این خانه سبب تخریب ملک و درختان شده بود به گونه‌ای که یک چنار این خانه به دلیل عدم رسیدگی پوک و پوسیده شده بود و احتمال سقوط بر روی امارات وجود داشت.
 مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 12 در خصوص آخرین وضعیت مرمت امارت ابتهاج توضیحاتی را ارائه کرد.

فرهند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مرمت خانه دکتر عبدالحسین ابتهاج که در تقاطع خیابان ایران و مجاهدین قرار دارد، گفت: متاسفانه مدتی است در فضای مجازی اخبار نادرستی پیرامون این خانه منتشر شده است که لازم است توضیحاتی در این خصوص ارائه شود.

وی با بیان این که در سال 1395 خانه ابتهاج از یکی از ورثه توسط شهرداری تهران و به منظور حفظ میراث شهر خریداری شد، افزود: متاسفانه این ساختمان در حال تخریب بود و شهرداری در 21 تیرماه سال جاری عملیات محوطه سازی و مرمت جداره‌ها را آغاز کرد.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 12 با بیان این که متاسفانه با وجود آنکه این ملک در اختیار بستگان و ورثه قرار داشت، اما نخاله‌های زیادی ناشی از مداخلات محیطی و انسانی در این خانه جمع شده بود، اظهار کرد: این ملک در حال تخریب به ثبت میراث نیز رسیده است و شهرداری در راستای بهسازی و مرمت جداره‌ها اقدام کرده است.



فرهند با بیان این که درختان این خانه خشک و یا پوک شده بود، ادامه داد: متاسفانه عدم رسیدگی به این خانه سبب تخریب ملک و درختان شده بود به گونه‌ای که یک چنار این خانه به دلیل عدم رسیدگی پوک و پوسیده شده بود و احتمال سقوط بر روی امارات وجود داشت.

وی با بیان این که عملیات محوطه سازی و مرمت و احیاء آن آغاز شده است، افزود: قطعا پس از مرمت کامل این خانه، بهره برداری از این خانه به نفع عموم مردم آغاز می‌شود.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 12 با رد هرگونه عملیات تخریب این خانه، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی و شخص رییس میراث فرهنگی استان تهران از نزدیک در جریان مرمت این خانه قرار دارند و سازمان مذکور نظارت کاملی در خصوص مرمت خانه ابتهاج دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالحسین ابتهاج – وزیر بهداری دوران پهلوی – بوده است که ملک وی دارای معماری ارزشمندی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین