کد خبر: ۱۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
خداداد عزیزی دیگر آن قند «فریمان» گذشته نیست، تند و تلخ و گزنده حرف می زند، به نظر می‌رسد جز خودش و مهدی هاشمی نسب رفیق گرمابه و گلستانش کمتر کسی را از عیب بری می‌داند.
او که در آخرین قهرمانی پاس نقش به سزایی داشت و البته درگیری او و مجید جلالی سرمربی وقت تیم از دید رسانه‌ها پنهان نماند در گفت وگویی جنجالی علیه جلالی که به «آقا معلم» شهرت دارد به شدت موضع گرفته و گفته است:

«همین آقامعلم زمانی که مربی من بود، قراردادش تمام شده بود و برای قرارداد سال جدید با من صحبت کرد که با باشگاه مشکل دارم. به او گفتم چه مشکلی؟ گفت: یک نفر هست که می‌خواهد هر طوری شده امسال روی نیمکت بنشیند. با تعجب از او پرسیدم خوب این بنده خدا چه کاری بلد است؟ گفت: این نیروی خاصی دارد و می‌تواند اهریمن را از ما دور کند و لشگر خوبی به سمت ما بیاورد و از این حرف‌ها که دقیقاً یادم نیست. همین آقا از پاداش بازیکنان می‌گرفت و به اسم کار خیر می‌داد به آقای جادوگر! حتی یک بار از خود من هم بابت کمک به همین کارهای خیر بخشی از پاداشم را گرفت. حالا شما به من بگو این چه فرهنگی است که معلم و تئوریسینش دنبال جادوگری و دلالی است؟!»

چند سالی است اما راز از پرده بیرون افتاده است. گفته می‌شود به غیر از تکنیک فردی بازیکنان و هوش مربیان، کسانی قبل یا حین بازی، بازیکنان تیم حریف را جادو می‌کنند تا با کله بخورند زمین، توپ شان از توی شش قدم برود اوت یا دست و پای دروازه‌بان شان شُل شود و در نهایت شکست بخورند!

خیلی‌ها با مثال آوردن از پرسوناژ جادوگران لاغراندام آفریقایی که جمجمه بخت‌برگشته‌ای را به گردن می‌آویزند و با عصا به زمین می‌کوبند این موضوع را به سخره گرفتند و آن را زاده ذهن توطئه اندیش ایرانی دانستند. ذهنی که همیشه می‌کوشد دلیل ناکامی‌ خود را نه در «ضعف» خویش بلکه در «قدرت» غیرطبیعی و غافل گیرکننده حریف ببیند. اما آهسته آهسته صدای مربیان در آمد که آدم‌های «این کاره» را می‌شناسند و توصیه و تهدید شده‌اند اگر فلان مقدار پول به فلان حساب نریزند فاتحه تیم شان خوانده است!

در یک مورد ادعا شد مربی یک تیم (نام مربی و تیم محفوظ) نسخه پیچیده تا برای شکستن طلسم جادوگر تیم حریف، گالن 20 لیتری از مایعات انسانی! را دست به نقد نگه ‌دارند تا اگر لازم شد دور و بر زمین چمن بریزند! اینکه آیا ریخته‌اند و بازیکنان دو تیم در چنان حال و هوایی، فوتبال بازی کرده‌اند یا نه، البته فاش نشده است.

زمانی «صمد مرفاوی» -سرمربی مس - بعد از شکست تیمش در کرمان، دوباره فتیله را آتش زد و استقلالی‌ها را به استفاده از نیروهای غیرطبیعی متهم کرد و حالا خداداد عزیزی به صراحت مردی را متهم می‌کند که در چند سال اخیر حتی امیر قلعه نویی را با گفتن « جلالی! خیلی مرده!» وادار به ستایش کرده بود.

شاید رو شدن موضوعاتی از این دست به روشن شدن پشت پرده های فوتبال کمک کند. بازیکنان فوتبال و مربیان، بیش از هر کس دیگری در مورد جادوگرهای وطنی اطلاعات دست اول دارند که شاید در خلال جدال های لفظی کمی هم ما را در لذت دانستن شریک کنند.

چند سال پیش دولت «رومانی» برای اخذ مالیات، شغل جادوگری را به رسمیت شناخت. به نظر می‌رسد با توجه به تعدد حضور و ادعای تأثیر غیرقابل‌انکار رمالان و جادوگران در فوتبال ایرانی بد نباشد از این صنف هم مالیات اخذ شود یا این که یارانه نقدی شان قطع شود!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین