|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۶۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
پرستاران این بخش بیمه شده تامین اجتماعی هستند اما تحت پوشش قانون کار نیستند و لذا تقاضای بازنشستگی آنها باید به موافقت بالاترین مقام آن دستگاه برسد و به سازمان تامین اجتماعی ارسال شود.
 مدیر کل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی نحوه بازنشستگی پرستاران را تشریح کرد.

به نقل از رادیوسلامت، مهندس سید محمد علی جنانی گفت: هیات وزیران در سال ٦٨ در مصوبه‌ای، مشاغل پرستاری، بهیاری و کمک بهیاری را جزو مشاغل سخت و زیان آور اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در این مصوبه با دو گروه شغلی روبرو هستیم، افزود: پرستاران، بهیاران و کمک بهیارانی که شاغل دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارتخانه‌ها و سازمان هستند و در قالب قانون نحوه بازنشستگی جانبازان، شاغلان مشاغل سخت و زیان آور، معلولان عادی و ناشی از کار مصوب مجلس، مشاغل خود را احصاء و تقاضای سخت وزیان آوری شغل خود را اعلام کنند.

جنانی ادامه داد: پرستاران این بخش بیمه شده تامین اجتماعی هستند اما تحت پوشش قانون کار نیستند و لذا تقاضای بازنشستگی آنها باید به موافقت بالاترین مقام آن دستگاه برسد و به سازمان تامین اجتماعی ارسال شود.

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: پرستاران، بهیاران و کمک بهیاران دستگاههای اجرایی در موقع بازنشستگی ٥ سال سنوات ارفاقی می‌گیرند و همچنین باید حداقل ٢٠ سال سابقه خدمت در شغل پرستاری را داشته باشند و حداقل دو سوم دوره کاری خود را در مشاغل سخت وزیان آور طی کرده باشند.

وی با اشاره به ماهیت شغل پرستاری به درجه یک، دو و سه افزود: به ترتیب به هر سال یک ماه، دو ماه، ٣ ماه تا حداکثر ٥ سال ارفاق تعلق می گیرد.

جنانی به گروه دوم پرستاران اشاره کرد و گفت: پرستارانی که در بخش خصوصی مشغول به کار هستند و مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی هستند، می توانند تقاضای سخت وزیان آور بودن شغل خود را به ادارات کل کار تقدیم کنند و به ازای یک سال ٦ ماه تا حداکثر ١٠ سال ارفاق و بدون شرط سنی بازنشسته شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین