|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۶۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
درباره مننژیت چه می دانید؟ مغز و نخاع تقریباً بر تمام بدن شما فرماندهی می کنند، به طوری که حفاظت آن ها از آسیب، بسیار مهم است.
 درباره مننژیت چه می دانید؟ مغز و نخاع تقریباً بر تمام بدن شما فرماندهی می کنند، به طوری که حفاظت آن ها از آسیب، بسیار مهم است.

آن ها هر دو به وسیله یک غشاء به نام مننژ نگهداری می شوندکه در حفاظت آن ها در برابر میکروب ها بسیار اثرگذار است. هر چند بعضی اوقات مننژ، توسط یک باکتری و یا ویروس که مننژیت نام دارد آلوده می شود. یک ویروس بسیار شایع عامل ایجاد مننژیت است، مننژیت، یک بیماری باکتریایی نادر است، ولی می تواند کشنده باشد.

متأسفانه نشانه های آن به بعضی بیماری های دیگر خیلی شبیه است. البته با این حال هنوز هم علائمی وجود دارد که ممکن است به مننژیت اشاره کند:

علائم مننژیت
احساس سرما خوردگی دارید: یک تب و احساس ناخوشی که غیر طبیعی است؛ اما می توان آن را یکی از نشانه های اولیه مننژیت دانست. مننژیت می تواند سریع پیشرفت کند.

احساس می کنید گردن شما انقباض پیدا کرده است: پیدا شدن انقباض عضله در گردن، در درد ناشی از این نوع فشار که شما دوست دارید به یک منطقه خاص آن را بچسبانید و با ماساژ و یا حرارت دادن و گرما، درد آن کمتر می شود. درد مننژیت که در گردن حس می شود بسیار بدتر از درد های معمول گردن است که شاید موقع کشش گردن باعث درد عمیق، در سر شود.

وقتی که احساس می کنید نور، چشم شما را اذیت می کند. احساس اذیت بیش از حد موقع مواجه با نور، ممکن است یکی از دلایل مننژیت باشد.بروز بثورات جلدی مثل یک پرچم قرمز بر روی پوست شما: بثورات که نشانه بسیار جدی است که به شما می گوید، نوع مننژیت شما باکتریایی است.

گیج و مبهوت بودن شما: یک احساس گیجی یا منگی، که پزشک ممکن است آن را یک حالت ذهنی تغییر یافته، تشخیص دهد ممکن است علامت بدی برای آغاز مننژیت باشد. درمان های طبیعی مننژیت، یکی از موضوعات بررسی شده در سلامتی است، که خواندن آن خالی از لطف نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین