|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۶۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
رئیس کمیته پارلمانی سودان همچنین گفت: احمد بلال عثمان نظر شخصی خود را درباره شبکه الجزیره گفته و این موضوع، موضع رسمی دولت به شمار نمی‌آید و ارتباطی با آن ندارد.
 وزیر اطلاع‌رسانی سودان روز یکشنبه مقابل پارلمان کشورش از اظهارات خود که درباره انتقاد از شبکه "الجزیره" قطر بود، عذرخواهی کرد.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، الطیب مصطفی، رئیس کمیته پارلمانی اطلاع‌رسانی سودان در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: استیضاح احمد بلال عثمان، وزیر اطلاع‌رسانی سودان در پارلمان در زمینه اظهاراتش درباره شبکه الجزیره و سد "النهضة" و انکار کردن حمایت دولت مصر از شورشیان دارفور بود.

الطیب مصطفی تصریح کرد که وزیر اطلاع‌رسانی سودان با تمام قدرت از خودش دفاع کرد و گفته که سخنانش سانسور شده و سخنان منسوب به وی مبنی بر عدم حمایت مصر از شورشیان کاملا نادرست است.

رئیس کمیته پارلمانی سودان همچنین گفت: احمد بلال عثمان نظر شخصی خود را درباره شبکه الجزیره گفته و این موضوع، موضع رسمی دولت به شمار نمی‌آید و ارتباطی با آن ندارد.

مصطفی در ادامه افزود: وزیر اطلاع‌رسانی سودان رسما به خاطر سخنان خود درباره این شبکه عذرخواهی کرد.

وی تاکید کرد: کمیته نیز به عذرخواهی بسنده کرد تا موضوع پیچیده‌تر نشود.

وزیر اطلاع رسانی سودان روز چهارشنبه از شبکه الجزیره در حاشیه نشست وزرای رسانه‌های عرب در قاهره انتقاد کرد و گفته بود: شبکه الجزیره خط مشی رسانه‌ای خاصی دارد و آن نابودی نظام، شعله ور کردن آشوب در مصر است و ما هرگز این اجازه را به آن نمی‌دهیم.

اظهارات عثمان که پست معاون نخست وزیر را نیز برعهده دارد واکنش‌های گسترده‌ای را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت و نزدیک بود که باعث درگیری میان قطر و خارطوم شود.

وزیر اطلاع‌رسانی در پاسخ به احتمال کناره‌گیری‌اش گفت: من هرگز استعفا نمی‌کنم.

عثمان افزود: مصر درخصوص سد النهضة جانبداری نمی‌کند و سخنان من درباره شبکه الجزیره سانسور و از چارچوبش خارج شده است.

روز شنبه وزیر اطلاع‌رسانی سودان در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که سخنانش از نقش نهادهای اطلاع‌رسانی‌های عربی در راستای بحران‌های کشورهای عربی، سخنان شناخته شده بوده و هرگز قصد کاستن اهمیت نقشش یا بدنامی آن را نداشته است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین