کد خبر: ۱۶۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
فرزانه شرفبافی افزود: ما باید از ظرفیت‌های موجود ایران ایر به نحو مناسب استفاده کنیم، زیرا مردم ایران حق دارند از پروازهای ایمن، اقتصادی و با کیفیت استفاده کنند و وظیفه ما ارایه این خدمات به مردم است.
 وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: در واگذاری شرکت‌های بزرگ دولتی به بخش خصوصی با دفع شر 100 میلیارد دلار سرمایه صنعتی ایران را مانند شرکت ملی مخابرات یک شبه واگذار کردند.به گزارش ایرنا،عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ایران افزود: متاسفانه در اجرای اصل 44 قانون اساسی برداشت‌های غلطی انجام شد و بدون انجام بازسازی ساختاری شرکت‌های بزرگ، آنها را یک شبه واگذار کردند.وی گفت: بدون شک فرهنگ صنعتی، فرهنگ سازمانی و دانش فنی در این شرکت‌ها انباشته شده بود اما همه ایده خصوصی سازی این بود که چگونه راهکاری پیداکنند تا این ثروت مادی و انسانی ایران را بدون بهره‌وری به بخش خصوصی واگذار کنند.

آخوندی گفت: جفای بزرگی در حق صنعت ایران روا داشته شد، زیرا در واگذاری این شرکت‌ها بدون توجه به سرمایه‌های انسانی و فناوری، فقط ساختمان‌ها و خودروهای این شرکت‌ها ارزیابی و به عنوان دفع شر واگذار شدند.وزیر راه و شهرسازی گفت: در این واگذاری‌ها بسیاری از شرکت‌ها به عنوان رد دیون به تامین اجتماعی واگذار شد و همه این ثروت‌ها با کاهش بهره‌وری فاحش مواجه شدند.وی اضافه کرد: واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی از سال 1985 آغاز و مقرر شد که قبل از واگذاری‌ها، ساختارهای مالی و انسانی این شرکت‌ها بازسازی و سپس به بخش خصوصی واگذار شود.آخوندی با اشاره به مسئولیت جدید مدیر عامل سابق ایران ایر اظهار داشت: بدون شک آقای پرورش (نماینده جدید ایران در ایکائو و مدیرعامل سابق ایران ایر) در حفظ و نگهداری و بازسازی ساختاری ایران ایر و ناوگان آن زحمت‌های زیادی را متحمل شده و مدیر عامل جدید نیز باید با اندیشه‌های نو این روند را ادامه دهد.وی تاکید کرد: مطمن هستم با وجود پرسنل متخصص هما، این شرکت بتواند همچنان به افتخارات خود در ایران و منطقه ادامه دهد زیرا صنعت هوانوردی ایران می‌تواند در توسعه منطقه‌ای جمهوری اسلامی‌ایران شرایطی مناسب را فراهم کند تا بتواند وظایف خود را در این صنعت به خوبی ایفا کند.به گزارش ایرنا، در ابتدای این مراسم حکم فرزانه شرفبافی سرپرست جدید ایران ایر و برنامه‌های وی که از طرف وزیر راه و شهرسازی تبیین شده است، قرائت شد.

در ادامه مراسم سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ایران (هما) نوسازی ناوگان، گسترش شبکه پروازی ، ارایه خدمات کیفی و بازسازی ساختارهای همه جانبه هما را از مهمترین برنامه‌های این شرکت اعلام کرد. فرزانه شرفبافی افزود: ما باید از ظرفیت‌های موجود ایران ایر به نحو مناسب استفاده کنیم، زیرا مردم ایران حق دارند از پروازهای ایمن، اقتصادی و با کیفیت استفاده کنند و وظیفه ما ارایه این خدمات به مردم است.وی اظهار داشت: بازسازی ساختاری همه جانبه هما با نظام حقوق و دستمزد مناسب، اصلاح سیستم مدیریت ایمنی ، کیفیت و امنیت به همراه استفاده از فناوری‌های جدید و ارایه خدمات کیفی در منطقه و جهان از مهمترین وظایف ما در این شرکت است.در ادامه این مراسم، «فرهاد پرورش» مدیر عامل سابق ایران ایر گفت: در طول هشت سال گذشته کار خود را در سخت ترین شرایط انجام دادیم تا نگذاریم ایران ایر با محدودیت‌های زیادی مواجه شود زیرا با تحریم‌های ظالمانه خیلی‌ها به دنبال حذف ایران ایر از صحنه هوانوردی بودند.

پرورش اظهار داشت: با آغاز تحریم‌های ظالمانه، مدیر کل آژانس کمیسیون اروپایی در نامه‌ای خواستار محدودیت‌های زیادی برای ایران ایر شد، به طوری که حتی نیم لیتر سوخت در فرودگاه‌های اروپا به هواپیماهای ایران ایر ندادند و حتی سازمان بین‌المللی یاتا اجازه نداد از حساب‌های بانکی خود استفاده کنیم،زیرا شرکت‌های اروپایی یک طرفه همه قراردادهای ارایه خدمات را به هواپیماهای ایران ایر لغو کردند.وی اضافه کرد: از 60 حسابی که در بانک‌های اروپایی داشتیم، تقریبا همه آنها را مسدود کردند و ما توانستیم با تلاش همکاران خود شاخص ایمنی نزد آژانس کمیسیون اروپایی را از 92/4 درصد در سال 2006 به 98 صدم درصد در سال 2017 بهبود دهیم. شاخص ایمنی برای شرکت‌های اروپایی یک درصد است.وی اظهار داشت: بیش از 500 بار هواپیماهای ما در فرودگاه‌های اروپا ارزیابی شدند تا اجازه ندهند ما به فعالیت‌های عادی خود در اروپا ادامه دهیم.پرورش گفت: با این حال موفق شدیم با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) با شرکت‌های بوئینگ ، ایرباس و ای تی آر قرارداد خرید 200 فروند هواپیما امضا کنیم و موفق شدیم شرکت ایران ایر را با منابع مالی کم اداره کنیم و در خرید این هواپیماهای جدید نیز بدون اتکا به منابع دولتی تضامین لازم را ایران ایر آماده کرده است.مدیر عامل سابق ایران ایر گفت: در طول 93 ماه گذشته، 38 هزار و 500 میلیارد ریال ( سه هزار و 850 میلیارد تومان) حقوق به کارکنان خود پرداخت کرده‌ایم که 11 هزار و 500 میلیارد ریال (یک هزار و 150 میلیارد تومان) آن به بازنشسته‌ها پرداخت شده و همیشه دغدغه ما این بوده است که با وجود کمبود منابع مالی حقوق کارکنان و بازنشستگان خود را به موقع پرداخت کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین