|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۱۶۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کمیته وزارتی در امور قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی لایحه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن تقسیم بیت المقدس ممنوع می شود.
 کمیته وزارتی در امور قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی لایحه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن تقسیم بیت المقدس ممنوع می شود.

حبرگزاری قطر (قنا) به نقل از رادیو رسمی این رژیم اعلام کرد که کمیته یاد شده امروز با تصویب این لایحه امکان تقسیم بیت المقدس در هر مذاکره صلحی در آینده با فلسطینیان را غیر ممکن کرده است.

براساس این لایحه که با اتفاق آرا به تصویب اعضای این کمیته رسید، از این پس تقسیم بیت المقدس امکان پذیر نخواهد بود، مگر اینکه 80 درصد از نمایندگان مجلس (کِنِسِت) بار دیگر بر منع ممنوعیت آن رای دهند.

این لایحه پس از آن در کابینه صهیونیستی مطرح شد که برخی رسانه‌های این رژیم از احتمال تصمیم 'بنیامین نتانیاهو' نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی برای تقسیم بیت‌المقدس در روند مذاکرات سازش خبر دادند.

لایحه جلوگیری از تقسیم بیت‌المقدس از سوی احزاب راستگرای افراطی که ادعای مالکیت یهود بر بیت‌المقدس را دارند، مورد حمایت است.

این لایحه را پیش از این در سال 1392 نیر 'یاکوف لیتزمن' از حزب 'یهودیت تورات متحد' در کمیته قانونگذاری ارائه کرده بود و وزرایی از سه حزب راستگرای 'لیکود'، 'اسرائیل بیتنا' و 'خانه یهودیان' نیز از آن حمایت کرده بودند.

در مقابل وزیران دو حزب 'یش عاتید' و 'هاتنوعا' (جنبش) با آن مخالف کرده بودند.

نتانیاهو، نخست‌وزیر (از حزب لیکود) و 'زیپی لیونی' رهبر حزب 'هاتنوعا' و مذاکره‌ کننده ارشد رژیم‌صهیونیستی در مذاکرات سازش همواره با تصویب چنین طرحی مخالف بودند و معتقدند که چنین طرحی می‌تواند موجب توقف زودهنگام مذاکرات شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین