کد خبر: ۱۶۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
بیشتر منطقه صحرا چک و کوه لوک را مراتع تشکیل می‌دهند اما با توجه به این‌که در ارتفاعات انارکی جنگل‌های بکر بلوط وجود دارد و ممکن است حریق به این جنگل‌ها سرایت کند و همچنین با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، برای اعزام یک فروند بالگرد آب‌پاش جهت اطفای حریق درخواست داده‌ایم.
 فرماندار اندیمشک با اشاره به ادامه آتش‌سوزی روز گذشته در منطقه "صحرا چک" گفت: احتمال سرایت حریق به درختان بلوط ارتفاعات "انارکی" وجود دارد.

پیمان جهانگیری اظهار کرد: از صبح روز شنبه (24 تیرماه) جنگل‌ها و مراتع منطقه صحرا چک بخش الوار گرمسیری دچار حریق شدند که بلافاصله با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اندیمشک، اعزام بالگرد به منطقه تقاضا شد.

وی افزود: در همان ساعات اولیه، یک فروند بالگرد برای انتقال نیروها به این منطقه اعزام و انتقال نیروها به منظور اطفای حریق به این منطقه آغاز شد ولی متاسفانه به علت صعب‌العبور بودن منطقه و گرمای هوا و وزش باد، گستره و شدت حریق افزایش یافت و حریق به کوه "لوک" کشیده شد و پس از آن حریق به اطراف ارتفاعات "انارکی" سرایت کرد.

فرماندار اندیمشک ادامه داد: بیشتر منطقه صحرا چک و کوه لوک را مراتع تشکیل می‌دهند اما با توجه به این‌که در ارتفاعات انارکی جنگل‌های بکر بلوط وجود دارد و ممکن است حریق به این جنگل‌ها سرایت کند و همچنین با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، برای اعزام یک فروند بالگرد آب‌پاش جهت اطفای حریق درخواست داده‌ایم.

جهانگیری عنوان کرد: احتمالا تا ساعات آینده بالگرد آب‌پاش نیز به منطقه اعزام خواهد شد تا بتوانیم از سرایت حریق به درختان بلوط ارتفاعات انارکی جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون نیروهای مردمی دوستار محیط زیست، اهالی منطقه، نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی، سپاه و بسیج جهت مهار حریق در منطقه حضور دارند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین