|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
سخنگوي دولت اظهار کرد: زمانی قیمت دلار بیش از 4هزار تومان بود و با دخالت و تعادل بخشی دولت دیدیم که قیمت آن به زیر 3هزار تومان آمد و تلاش ما حرکت به سمت یکسان کردن نرخ ارز با همان قیمت مبادله‌ای 2650 تومان است و تردیدی نخواهیم داشت.

«برخی صداها در رسانه‌های محدود و با گرایش سیاسی خاص تبلیغ می‌شد و در پی تلقین این احساس به مردم بودند که منابع به دست آمده ناشی از انصراف یارانه‌ها خرج جشن‌های شاهانه می‌شود. آن‌ها جشن میلاد حضرت فاطمه(س) را ابتدا به عنوان یک جشن شاهانه مطرح و بزرگ جلوه دادند و بعد موضوع را به انصراف افراد از یارانه ربط می‌دادند که مردم به خوبی این موضوع را دریافتند.» اين را سخنگوي دولت؛ محمد باقر نوبخت مي‌گويد. به نظر مي‌رسد بحث انتقاد غیرمنصفانه از دولت به صورت كاملا برنامه‌ريزي شده انجام مي‌شود. اين در حالي است كه دولت اقدامات موثري را در سیاست‌های کلی انجام داده است. سخنگوي دولت اظهار کرد: زمانی قیمت دلار بیش از 4هزار تومان بود و با دخالت و تعادل بخشی دولت دیدیم که قیمت آن به زیر 3هزار تومان آمد و تلاش ما حرکت به سمت یکسان کردن نرخ ارز با همان قیمت مبادله‌ای 2650 تومان است و تردیدی نخواهیم داشت. از منابع ارزی برای تامین تقاضای بنگاه‌های اقتصادی استفاده خواهیم کرد. هیچ رابطه معناداری بین نرخ سود بانکی و قیمت ارز وجود ندارد. مردم بدون تردید و با توجه به دقت و هوشمندی‌ای که دارند می‌دانند که بازار ارز پرریسک است و بهتر است برای سرمایه‌گذاری به بازارهای دیگری مانند بازار سرمایه توجه کنند. در ماه‌های گذشته شاهد برخی نوسان‌ها و کاهش شاخص کل بورس یا بازار سرمایه بودیم اما به سرعت این بازار به خود آمد و اکنون شاخص‌های بورس روند صعودی دارد.

تعداد انصراف دهندگان از زبان سخنگو

وی در ادامه به موضوع اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: در مرحله ثبت نام 2میلیون و 480 هزار نفر اعلام انصراف کردند. از این مرحله انصراف 1200میلیارد تومان پول به دست آمد که جا دارد از مردم تقدیر شود. این در حالی است که برخی از منابع یارانه‌ها در سبد درآمدی خانواده به صورت ماهانه بهره‌مند بودند و از آن استفاده و زندگی خود را اداره می‌کردند. برای عده‌ای هم این پول در هزینه‌های زندگی تاثیر چندانی نداشت و جا دارد از هر دو دسته تشکر کنیم؛ چراکه تشخیص دریافت یا دریافت نکردن یارانه به عهده خود مردم است. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور درباره این‌که علت انصراف ندادن مردم را عده‌ای بی‌اعتمادی مردم به دولت، وضع اقتصادی یا تبلیغات صداوسیما می‌دانند هم جواب داد: عده‌ای که علاقه‌مند بودند فرصتی را ببینند که مردم به دولت منتخب خود که هنوز 7 تا 8 ماه از این انتخاب بزرگ نمی‌گذرد، دچار تردید شدند و اعتماد ندارند همه تحلیل‌شان این است که انصراف ندادن ناشی از مقبولیت نداشتن دولت است. عده‌ای هم معترض بودند و تلاش کردند خدمات و زحمات و فعالیت‌های رسانه ملی را به صورتی زیر سوال ببرند، عده‌ای نیز ناشی از وضع اقتصادی می‌دانند اما مردم ما فهیم است و به مردم گفتیم می‌توانید انتخاب کنید یارانه نقدی دریافت کنید یا به نفع خدمت عمومی انصراف دهید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین