|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۶۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
شاخص بورس امروز (شنبه) با رشد 149 پله ای در جایگاه 79 هزار و 658 واحدی قرار گرفت.
 شاخص بورس امروز (شنبه) با رشد 149 پله ای در جایگاه 79 هزار و 658 واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، براساس اطلاعات در معاملات امروز بیش از 708 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 23 میلیارد ریال در 43 هزار و 984 نوبت خرید و فروش شد.

گروه فلزات و بانکی ها در معاملات، بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند، بر این اساس، نمادهای وبملت (بانک ملت)، فولاد (فولادمبارکه)، فملی (ملی صنایع مس)، وتجارت (بانک تجارت) و فخوز (فولاد خوزستان) شاخص را ارتقا دادند.

همچنین وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) با افت 14 واحد تاثیر منفی، مانع رشد بیشتر شاخص شد.

گروه شیمیایی در معاملات امروز در صدر معاملات قرار داشت، بر این اساس 72 میلیون سهم این گروه به ارزش 521 میلیارد ریال خرید وفروش شد.

گروه فلزات اساسی به ارزش 208 میلیارد ریال و گروه رایانه به ارزش 118 میلیارد ریال در رده های بعدی قرار گرفتند.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد که شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 38 واحد رشد کرد.

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، 11 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 260 واحد بالا رفت.

همچنین شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سود آوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند، 163 واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 28 واحد و شاخص بازار دوم بورس 14 واحد کاهش داشته اند.

**تداوم سبزپوشی آیفکس

شاخص کل فرابورس (آیفکس) امروز، در ادامه روند رو به رشدی که از میانه هفته معاملاتی گذشته آغاز کرده است با رشد 2 واحدی در ارتفاع 911 واحدی ایستاد.

معاملات فرابورس ایران در نخستین روز کاری از چهارمین هفته تیرماه 96 با افزایش 2 واحدی شاخص کل و دادوستد نزدیک به 259 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر یک‌هزار و 123 میلیارد ریال پایان یافت.

در معاملات امروز84 هزار ورقه اوراق تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش 65 میلیارد ریال معامله شد.

این اوراق در دامنه قیمتی 757 تا 780 هزار ریال در نوسان بودند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز 438 هزار ورقه بدهی به ارزش 432 میلیارد ریال دست به دست شد. در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله هفتم که به تاریخ سررسید خود نیز نزدیک می شود در صدر ایستاد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین