|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۶۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
بیشتر کشتگان فلسطینی سوءقصدکنندگان انتحاری، مهاجمان یا افرادی بوده‌اند که از خشم اشغال شهرشان توسط اسراییلی ها با چاقو به شهروندان اسرائیل حمله کرده بودند.
  خبرگزاری یونایتدپرس از بیت المقدس گزارش داد که 3 رزمنده استشهادی که صبح جمعه با تیراندازی به سوی دو پلیس صهیونیست در این شهر، خود و 2 پلیس را از پای درآوردند.

این گزارش به نقل لوبا سیمیری، سخنگوی (اسراییلی) پلیس بیت المقدس اعلام کرد که این 2 پلیس در محل 'کوه معبد'، از اماکن مقدسه یهودیان و مسلمانان در این شهر در حال گشت زنی بودند که با تیر اندازی این مهاجمان (نیروهای استشهادی) روبه رو شدند.

براساس این گزارش، این سه برادر فلسطینی که دو مسلسل 'کارل گوستاو' با خود حمل می‌کردند، ابتدا این دو پلیس را با سلاح گرم هدف قرار دادند و سپس با سلاح سرد آنها را از پای درآوردند.

آنان به نام های محمد احمد، (۲۹ ساله) محمد عبداللطیف (۱۹ ساله) و محمد احمد مفضل جبارین(۱۹ ساله) سه برادر بودند که با ورود به مسجد الاقصی در منطقه قدیمی قدس شرقی، بعد از حمله به پلیس به مسجدی در آن حوالی (یکی از مساجد جنبی قدس شریف) متواری شدند که بعد از جستجوی پلیس و مقاومت در برابر آنها، خودشان را از پای در آوردند.

این سخنگوی پلیس همچنین از زخمی شدن 3 پلیس دیگر در درگیری دوم خبر داد و گفت: طبق اظهارات شاهدان عینی، مهاجمان شهروندان عرب اسرائیلی بودند که کارت شناسایی اسراییلی نیز با خود حمل می کردند و در واقع از دروزی‌های جلیله ساکن روستایی از شهر ام الفحم در شمال اسرائیل بودند.

براساس این گزارش، در پی این حمله، پلیس اسرائیل با بستن مسجد الاقصی، تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز کرده است. مقامات اسرائیل در پی این حادثه، برای دومین بار از سال ۱۹۶۹،
از اقامه نماز جمعه در حریم شریف یا کوه معبد جلوگیری کردند.

این گزارش حاکی است که که پلیس اسرائیل ۱۲ نگهبان مسجد الاقصی را دستگیر و گوشی همراه آنها را مصادره کرده است.

در عین حال، شبکه تلویزیون الجزیره قطر نیز لحظاتی پیش گزارش داد که محمد حسین متفی قدس نیز در این رابطه توسط پلیس اسرائیل دستگیر شد.

این گزارش، محل وقوع درگیری در منطقه قدیمی بیت المقدس را همچنین از اماکن مقدس مسلمان توصیف کرد که در ادبیات سیاسی فلسطینیان 'حرم شریف' خوانده می شود.

مسجد الاقصی که یکی از قبله مسلمانان محسوب می شود، در 'کوه معبد' یا 'حرم شریف' واقع است، این درحالی است که در نزدیکی مسجد الاقصی، دیوار ندبه، مقدس‌ترین مکان دینی یهودیان نیز قرار دارد.

براساس این گزارش، از اکتبر سال ۲۰۱۵ تاکنون در پی درگیری‌ها در سرزمین های اشغالی، ۲۸۰ فلسطینی، ۴۲ اسرائیلی و 7 خارجی کشته شده‌اند.

بیشتر کشتگان فلسطینی سوءقصدکنندگان انتحاری، مهاجمان یا افرادی بوده‌اند که از خشم اشغال شهرشان توسط اسراییلی ها با چاقو به شهروندان اسرائیل حمله کرده بودند.

این گزارش، همچنین از ادعای گروه تروریستی داعش برای انجام این عملیات خبر داد که گروه مقاومت حماس و حتی پلیس اسرائیل این ادعای داعش را رد کردند.

خبرگزاری رسمی فلسطین نیز امروز گزارش داد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طی تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، این حمله را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، عباس خشونت از هر دو طرف را محکوم کرده است، چرا که معتقد است چنین حملاتی احتمال تنش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی را افزایش می دهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین