|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۱
کد خبر: ۱۶۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
18 ماه بعد و پس از میانجیگری قطر بین لبنان و گروه جبهه النصره، 16 نظامی لبنانی آزاد شدند اما سرنوشت 9 نظامی دیگر همچنان در هاله ای از ابهام است.
 خانواده 9 تن از نظامیان لبنان که سه سال پیش به گروگان گروه های مسلح در شرق این کشور درآمدند روز جمعه با برپایی تجمعی اعتراضی در میدان «ریاض الصلح» بیروت در نزدیکی ساختمان نخست وزیری خواستار روشن شدن وضعیت آنها شدند.

تجمع کنندگان به آنچه بی توجهی مسئولان و پیگیری نکردن سرنوشت این نظامیان خواندند اعتراض کردند.

«حسین یوسف» در این تجمع به نمایندگی از خانواده های نظامیان گروگان گفت: امروز به اینجا آمدیم تا به دولت لبنان این پیام را بدهیم که برای پایان دادن به فرزندان گروگانمان کاری بکنند.
تجمع کنندگان دقایقی نیز خیابان منتهی به میدان ریاض الصلح را مسدود کردند و مانع از حرکت خودروها شدند.

در اوت 2014 عناصر مسلح با حمله به مراکز و ایست بازرسی متعلق به ارتش و نیروهای امنیت داخلی در شرق لبنان تعدادی از این نیروها را ربودند و 4 نفر را نیز به قتل رساندند.

18 ماه بعد و پس از میانجیگری قطر بین لبنان و گروه جبهه النصره، 16 نظامی لبنانی آزاد شدند اما سرنوشت 9 نظامی دیگر همچنان در هاله ای از ابهام است.

دولت لبنان ضمن اینکه از قطر و ترکیه خواسته تا برای روشن شدن وضعیت این نظامیان از نفوذشان استفاده کنند برای هر کس هم که اطلاعی از وضعیت این نظامیان دارد جایزه 250 هزار دلاری اختصاص داده است.

گفته می شود این نظامیان در دست گروه داعش هستند اما از مکان آنها اطلاعی در دست نیست.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین