|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۶۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
هنگامی که رفتارها پنهان می‌شود آموزش شکل نمی‌گیرد و چنین اتفاقات ناهنجاری اتفاق می‌افتد، رابطه ارگانیکی نباید بین مدرسه و دانش‌آموز وجود داشته باشد بلکه خانواده هم بسیار مهم است.
 وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از حادثه «قتل آتنا» گفت: این خبر تاسف‌انگیز است و در رابطه با برخورد با این قضیه جدی هستیم، موردی مشابه این اتفاق چند ماه گذشته هم رخ داده بود که به مسئول آموزش و پرورش آن منطقه دستور پیگیری دادیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، فخرالدین دانش آشتیانی در حاشیه شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش و در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: برخورد قاطع با عامل این حادثه برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی بسیار مهم است.

وی در عین حال با اشاره به نقش نظام آموزشی در پیشگیری این حادثه، ادامه داد: در این موارد مساله پیشگیری نکته مهمی است، ما دو نوع رابطه مکانیکی و ارگانیکی داریم که برای پیشگیری از چنین حوادثی باید سعی کنیم این رابطه خشک مکانیکی از نظام تعلیم و تربیت خارج شود و محیط انعطاف‌پذیر باشد و تعامل صمیمی و خوبی داخل محیط مدرسه و نظام آموزشی داشته باشیم. وقتی رابطه ما با دانش‌آموزان ارگانیکی باشد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان در رابطه با ناهنجاری‌های موجود در جامعه به دانش‌آموزان آموزش داد و مشاور‌های خوبی برای آنان بود، در این رابطه دانش‌آموز جرات می‌کند مشکلات و مسائل را مطرح کرده و از ما مشاوره بگیرد، اما هنگامی که روابط مکانیکی باشد تمام رفتارها پنهان خواهد شد.

دانش آشتیانی افزود: هنگامی که رفتارها پنهان می‌شود آموزش شکل نمی‌گیرد و چنین اتفاقات ناهنجاری اتفاق می‌افتد، رابطه ارگانیکی نباید بین مدرسه و دانش‌آموز وجود داشته باشد بلکه خانواده هم بسیار مهم است اگر تعامل مدرسه و خانواده به شکل دقیق وجود داشته باشد هشدارها و توصیه‌های دو طرف موجب می‌شود از این رفتار ناهنجار جلوگیری شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین