|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۶۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور از تائید صحت انتخابات در یک هزار و 460 شهر کشور خبر داد.
 رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور از تائید صحت انتخابات در یک هزار و 460 شهر کشور خبر داد.

محمد محمودی گفت: صحت انتخابات بیش از 96 درصد از حوزه های انتخابیه تا 29 خرداد ماه که زمان رسیدگی به شکایات در هیات های نظارت استانی بود اعلام شد.

وی افزود: در هیات عالی نظارت شکایاتی در خصوص ابطال صندوق و یا ابطال انتخابات در شهرهای آبادان، برخی از شهرهای استان قزوین، شهر کرمان، مسعودیه اهواز، جزیره مینو، شهر تهران و برخی از شهرستانهای استان تهران همچون کهریزک، باقر شهر و پاکدشت مطرح شد که مقرر شد این شهرها مورد کنترل و بررسی مجدد قرار گیرد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمبن دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور گفت: در حوزه انتخابیه شهر تهران ابتدا برخی از اعضای شورای شهر نسبت به تجمیع اعتراض داشتند که 500 نفر اول انتخابات شهر تهران در 500 صندوق بصورت تصادفی مورد کنترل قرار گرفت که اختلاف معنی داری مشاهده نشد و سپس برخی از اعضای شورای شهر درخواست بازبینی کردند که هیات نظارت شهر تهران و استان تهران به علت نبودن مستندات کافی مخالفت کردند.

وی گفت: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای کنترل مجدد این انتخابات مقرر کرد محمد جواد کولیوند به نمایندگی از هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی به همراه مسئولان استانداری تهران و وزارت کشور به همراه برخی از اعضای شورای شهر نتایج انتخابات در شهر تهران را مورد بررسی و کنترل مجدد قرار دهند.

نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی افزود: در این مرحله صورت جلسات انتخاباتی که در چند نسخه توسط هیات نظارت، هیات اجرایی و مسئول صندوق تهیه شده و یک نسخه از ان که در داخل صندوق نگهداری می شود را مورد کنترل و بررسی مجدد قرارمی دهند و تا کنون یک جلسه در این خصوص برگزار شده و یک جلسه دیگر در چند روز اخیر انجام خواهد شد.

وی گفت: در شهرستانهای استان تهران صحت انتخابات تائید شده است و فقط در سه شهر پاکدشت، باقر شهر و کهریزک با مشکلاتی روبرو بودیم که در پاکدشت به علت اینکه یک صندوق در خارج از بافت شهری پیش بینی شد مورد ابطال قرار گرفت و در باقر شهر هم با پیشنهاد هیات نظارت استان تهران صندوق شماره 17 این شهر ابطال شد و در کهریزک هم پس از بررسی های شکایات مطرح شده به علت اینکه اختلاف آمار واجدین شرایط رای وجود داشت پس از استعلام های قانونی شکایات مطرح شده رد شد.

محمودی افزود: در حوزه روستایی هم 10 حوزه انتخابیه شورای روستا ها به علت اینکه بیش از 25 درصد از افزون بر تعداد رای دهندگان واجد شرایط در این حوزه ها حضور داشتند انتخابات این روستاها ابطال شد وصحت انتخابات در مابقی روستا هم مورد تائید قرار گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین