|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
انتخابات اخیر مانور قدرت ایران در منطقه بود
کد خبر: ۱۶۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
وزیر کشور گفت: مردم با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شرایطی حساس اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشاندند.
 وزیر کشور گفت: مردم با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شرایطی حساس اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشاندند.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری لرستان در سالن همایش های استانداری افزود: شرایط انتخابات ویژه بود چراکه در آمریکا تیم جدیدی روی کار آمده بود که زور و سختی را بر ایران بعد از برجام بیشتر کرده بود.

وی اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در شرایط کاملا سالم و قانونی با همکاری موثر همه دست اندرکاران برگزار شد.

وی افزود: خدا را شاکریم که با حضور آگاهانه و هوشیارانه مردم کار بزرگ و ماندگار انتخابات را انجام داده و در شرایطی ویژه که بر دنیا و منطقه از حیث فشارهای مختلف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی حاکم بود، برگ زرین دیگری از اقتدار و ماندگاری ملت و کشور را به رخ جهانیان بکشانیم.

وزیر کشور با بیان اینکه رئیس جمهوری آمریکا در زمان انتخابات با کشورهای حامی تروریسم بر علیه ایران بود، گفت: در بحرین و کشورهای دیگر همه چیز در معرض نابودی و تخریب بود و جمهوری اسلامی تنها کشور منطقه است که حامی مردم و مبارزه با تروریسم را دردستور کار دارد.

وی افزود: با زعامت روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و با وحدت و انسجام و البته سرعت و دقت بیشتر در پی عملیاتی شدن برنامه های دولت در بخش های مختلف به ویژه اشتغال و اقتصاد پیش خواهیم رفت.

رحمانی فضلی اظهار کرد: به فضل الهی برنامه های دولت با همکاری مردم و سایر قوا زمینه عملیاتی پیدا خواهند کرد.

وی افزود: انقلاب را میراث شهدا می دانیم و منظر ما، منظر اعتقادی و توحیدی به کار و اقتصاد است و همین موضوع ما را از حاشیه ها و دست اندازها دور می کند.

وی اظهار کرد: رزاقیت خداوند متعال از مجاری مختلف جاری می شود که ما یکی از این مجاری هستیم و باید پاسخگوی این مسئولیت سنگین باشیم.

وزیر کشور افزود: وقتی عبودیت و بندگی در کار و مسئولیت فراموش نشود بدون شک با حریت و آزادی کامل و بدون وابستگی های مادی و ناچیز در مسیر خدمت صادقانه قرار داریم.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های آب، خاک، نیروی انسانی و مدیران پرتلاش در لرستان گفت: آنچه می تواند این ظرفیت ها را به فعل در آورد، مدیریت با همکاری و همراهی مردم است.

رحمانی فضلی افزود: پیشرفت علم و تکنولوژی با سرعت اتفاق می افتد لذا برای ایجاد شرایط مطلوب رقابتی باید با ایده های نو و جلب ظرفیت های متفاوت مردمی وارد عرصه های اقتصادی شد.

وی اظهار کرد: در لرستان کارهای بزرگی انجام شده اما باید در کل کشور و در لرستان کارهای جهشی انجام دهیم.

وی افزود: باید سالیانه یک میلیون شغل ایجاد کرد که با روش های معمول نمی توان به این رقم رسید باید با هم باشیم و با هم در مسیر اولویت ها جهش ایجاد کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه تولید و اشتغال و وحدت و همدلی در کشور در دستور کار سیاست داخلی است، گفت: لرستان در مسیر جذب سرمایه و انجام کارهای جمعی در مسیر تولید خوب کار کرده است.

وی افزود: همه باید قبول کنیم که باید برای پیشرفت باید از خودمان شروع کنیم و باید شب و روز دنبال راه حل و ایده باشیم.

رحمانی فضلی اظهار کرد: ما در برابر مردم، شهدا و رهبر متعهد و مسئول هستیم و باید به لباس علم و تجربه و تلاش و نکنولوژی مزین باشیم و پیش رویم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی افزود: موضوع اصلی کشور اقتصاد است و می تواند در حوزه های دیگر آثاری داشته باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: در حوزه های مختلف باید مردم را باید به مشارکت ترغیب کنیم و نگاه به این موضوع دینی و ارزشی باشد.

وی با تاکید بر لزوم الگو شدن فرهنگ کار و زحمت و صرفه جویی در کشور افزود: انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم ها را تجربه کرده ایم.

وی گفت: برای تقویت حوزه اقتصاد باید از ورود کالای خارجی جلوگیری کنیم و باید قیمت های تمام شده را پایین و کیفیت را افزایش دهیم.

رحمانی فضلی مشارکت مردم و بخش خصوصی در کارهای عمرانی را ضروری خواند و بیان کرد: مدیران در راستای پیوستن عمیق دانشگاه و علم فعال باشند.

وی با بیان اینکه باید سرمایه خارجی را جذب کنیم، افزود: تجربه های سال 95 باید در سال جاری عملیاتی شود و منتظر اعتبارت دولتی نباشیم.

وزیر کشور گفت: باید به سمت بهره وری و جذب سرمایه خارجی حرکت کنیم.

**
وی با اشاره به مشکل سپرده گذاران موسسه آرمان گفت: در جلسه اخیر دولت و تاکید رئیس جمهوری به دنبال ساماندهی موسسات هستیم و دستور تشکیل کارگروهی متشکل از بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر کشور، نیروی انتظامی و قوه قضائیه را داده است و ابعاد حقوقی موضوع باید حل شود.
وی به تجربه موسسه پدیده ومیزان اشاره و اظهار کرد: بانک مرکزی بر این مشکلات فائق آمد.

در پایان این جلسه از هاشم زاده خیر پل ساز و حسین سلاحورزی نائب رئیس اتاق ایران و یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد تجلیل شدند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین