|
|
امروز: جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۸
کد خبر: ۱۶۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
حفظ این جبهه مردمی و خدمت صادقانه وسیع و گسترده به این مردمی که سخاوتمندانه از جریان اصلاحات حمایت کردند، یک وظیفه سنگین است و همان گونه که جبهه ای در شوراهای اسلامی شهر و روستا پیروز شدیم، باید در سراسر کشور به صورت جبهه ‌ای عمل کنیم.
  «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و رئیس کارگروه استان های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان روز پنجشنبه فضای سیاسی جامعه را به سال منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و سال پس از آن و همچنین سال 76 تشبیه کرد و گفت:‌امروز در حیات سیاسی جامعه نقش مردم موج می زند.

وی در نشست هم اندیشی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با منتخبین اصلاح طلب شوراهای اسلامی شهر و روستای کل کشور در تهران گفت: مردم نقش پر رنگ و جایگاه رفیعی در قانون اساسی دارند و این جایگاه ویژه باعث شد که همه بن بست ها شکسته شود و برای همه محدودیت هایی که وجود دارد، معبری باز شود.

رئیس کارگروه استان های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: مردم نقش خود را در بازسازی و اصلاح واقعی مسیر انقلاب و نظام با حضور در سه انتخابات اخیر به خوبی نشان دادند و باید قدرشناس مردم باشیم که باعث شکسته شدن بن بست ها شدند.

مرعشی افزود: چه کسی فکر می کرد بعد از بن بست سال های پس از 88 بار دیگر چنین فضای بانشاط و خوبی در کشور حاکم شود.

وی تصریح کرد: نکته ای که همه باید به آن توجه کنیم آن است که جبهه اصلاحات به وسیله مردم به رسمیت شناخته شده است، کف رای اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در سال 94 در تهران با نفر اول رقیب، اختلاف معنی داری دارد، در حالی که در شورای اسلامی شهر تهران علی رغم اینکه انتقاداتی به این لیست بود و لیست های متنوع دیگری را دوستان دادند، کف رای و سقف رای رقیب 400 هزار نفر اختلاف داشت.

مرعشی ادامه داد: این جایگاهی که مردم برای جبهه اصلاحات تعریف کردند، مسئولیت منتخبان و گردانندگان جبهه اصلاحات را در سطح ملی و استانی بسیار سنگین کرده است.

رئیس کارگروه استان های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: وجود یک جبهه نیرومند سیاسی فراتر از اینکه می تواند نقش مهمی در انتخابات، تشکیل مجلس، ریاست جمهوری و شوراها داشته باشد، می تواند پشتوانه امنیت و حفظ کلیت نظام جمهوری اسلامی باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: در واقع باید به نقش امنیتی و سیاسی جبهه ای اصلاحات توجه ویژه ‌ای داشته باشیم.

مرعشی تاکید کرد: حفظ این جبهه مردمی و خدمت صادقانه وسیع و گسترده به این مردمی که سخاوتمندانه از جریان اصلاحات حمایت کردند، یک وظیفه سنگین است و همان گونه که جبهه ای در شوراهای اسلامی شهر و روستا پیروز شدیم، باید در سراسر کشور به صورت جبهه ‌ای عمل کنیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: در این راه سه آفت وجود دارد، اینکه به صورت جبهه ‌ای در شوراهای شهر پیروز شویم و باندی شهرداری ها و شوراها را اداره کنیم، یکی از این آفت ها است.

وی گفت: هیچ یک از احزاب اصلاح طلب، فراگیری جبهه را ندارند،‌ فراگیری جبهه اصلاحات امری است که احزاب در آن نقش دارند، ولی متعلق به هیچ حزب و یا چند حزب نیست، بنابراین احزاب باید این خویشتنداری را داشته باشند که همچنان جبهه ‌ای نگاه کنند.

مرعشی افزود: افت دیگر غرور است که باعث اختلاف می شود و باید به آن توجه داشت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین