|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۶۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
دولت از تلاش‌ها در زمینه دفاع از حقوق بشر و مجازات هر گونه نقض آن حمایت می‌کند و از تمامی سازمان‌های انسان دوستانه می‌خواهد بر منابع کمک‌ها اطمینان یابند و شاهد خوشحالی مردم موصل و استقبال‌شان از نیروهای عراقی باشند.
 نخست وزیر عراق نسبت به "حزن و اندوه" برخی در اوج خوشحالی مردم عراق به خاطر پیروزی در موصل اظهار تعجب کرد، در حالی که بر لزوم مجازات تروریست‌ها و عدم اغماض نسبت به مجازات آنها تاکید کرد.

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی‌،نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه کابینه بار دیگر ضمن تبریک به تمامی عراقی‌ها به مناسبت به دست آمدن پیروزی بزرگ در موصل گفت: نیروهای قهرمان ما مدافعان حقوق بشر هستند و جان خود را برای نجات غیرنظامیان و آزادی انسان‌ها می‌دهند.

العبادی تاکید کرد: دولت از تلاش‌ها در زمینه دفاع از حقوق بشر و مجازات هر گونه نقض آن حمایت می‌کند و از تمامی سازمان‌های انسان دوستانه می‌خواهد بر منابع کمک‌ها اطمینان یابند و شاهد خوشحالی مردم موصل و استقبال‌شان از نیروهای عراقی باشند.

العبادی این سوال را مطرح کرد که این سازمان‌ها زمانی که داعش ساکنان موصل را می‌کشت و همه چیز را ویران می‌کرد، کجا بودند.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: نباید اجازه داد سخنرانی‌های تحریک‌آمیز و طایفه‌ای همانند کاری که داعش می‌کرد، دوباره احیا شود.

وی از کشورهای جهان خواست تا در قبال تروریست‌ها سازش نداشته باشند.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: نباید در مجازات هیچ تروریستی کوتاهی شود و ما هرگز تروریست‌های قاتل را عفو نمی‌کنیم.

العبادی تصریح کرد:  دولت در آینده می‌خواهد روی جنبه‌های اقتصادی، توسعه‌ای و آموزشی متمرکز شود که اساس بیداری کشور و جامعه است و باید به مبارزه با فساد پرداخت که به کشور و جامعه ضربه زده است.

وی از تلاش‌های همه گروه‌ها در حمایت از عملیات و تمامی کسانی که در این پیروزی سهیم بودند، تشکر کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین