|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۶
کد خبر: ۱۶۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه تا جمعه تاریخ 21 تا 23 تیر ماه با ورود سامانه بارشی آماده باش فرمانداران و روسای بحران شهرستان ها ضرورت دارد.
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه تا جمعه تاریخ 21 تا 23 تیر ماه با ورود سامانه بارشی آماده باش فرمانداران و روسای بحران شهرستان ها ضرورت دارد.

«مهدی مهرور» در جمع خبرنگاران با اشاره به اخطاریه شماره 11 اداره کل هواشناسی استان پیرامون پیش‌بینی وضعیت جوی براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی افزود: با ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ 21 تیرماه 96 تا جمعه آسمان استان به ویژه مناطق شمالی و مرکزی نیمه ابری تا ابری خواهد بود.

وی ادامه داد: در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و به‌دنبال آن در پاره‌ای مناطق احتمال آب‌گرفتگی معابرعمومی، بالا آمدن سطح آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و دائمی و در جاده‌های کوهستانی کاهش دید افقی، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش باران و مه آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

مهرور گفت: از فرمانداران و روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها انتظار می‌رود هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی را داشته باشند.

وی افزود: در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه‌های استانی هموطنان ساکن در این مناطق خصوصاً کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد و  مسافرین عبوری از محورهای مواصلاتی استان را به همراه داشتن تجهیزات جهت تردد در گذرگاه‌های کوهستانی ضرورت دارد.

این مسئول اضافه کرد: خودداری از توقف، اقامت و برپایی چادرهای مسافرتی در مجاورت مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی، مناطق مستعد سیلاب و دره‌های تند شیب کوهستانی و تردد در رود دره‌ها و جاده‌های منتهی به کوهستان به دلیل سیل، رانش و ریزش کوه و سنگ و نیز چرای احشام و دام و توجه کافی به رخداد رعد و برق در فضای باز و بازبینی و تخلیه آبراه‌ها و کانال‌ها  توصیه می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین