|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۶۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفت که مذاکره با مقامات دولت ترکیه برای انتقال گاز ایران از طریق خاک این کشور به اروپا جریان دارد.
 معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفت که مذاکره با مقامات دولت ترکیه برای انتقال گاز ایران از طریق خاک این کشور به اروپا جریان دارد.

به گزارش ایرنا، امیرحسین زمانی‌نیا که روز سه شنبه در بیست و دومین اجلاس نفت در استانبول ترکیه سخنرانی می کرد، افزود: انتقال گاز ایران به اروپا فعلا در حد یک ایده است چرا که صادرات گاز برای ایران در شرایط فعلی به دلیل قیمت بین المللی گاز اقتصادی نیست.

وی بیان کرد: علاوه بر این، در حال حاضر موجودی گاز و میزان انتقال این محول انرژی به اروپا بیشتر از حجم مورد نیاز بوده و در واقع عرضه گاز در اروپا بیشتر از نیاز اروپا است.

وی تاکید کرد: قیمت‌های جهانی گاز پایین است و با توجه به هزینه انتقال، این پیشنهاد برای ایران مقرون به صرفه نیست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر همه همسایه‌های ایران از جمله عراق، پاکستان، عمان، امارات و کویت نیازمند گاز هستند و تولیدات گاز ایران هم به تدریج زیاد می‌شود و می تواند بازارهای منطقه را هدف صادرات خود قرار دهد.

به گزارش ایرنا، پیش از این اعلام شده بود که ترکیه پیشنهاد کرده تا گاز ایران از خاک این کشور به اروپا منتقل شود.

شرط ایران برای انعقاد این قرارداد سه جانبه این است که گاز ایران به طور مستقیم به اروپا ارسال شده و در ترکیه مصرف نشود.

معاون وزیر نفت در ادامه در مورد علاقه هندی‌ها به مشارکت در توسعه میدان گازی فرزاد B نیز گفت: مذاکرات با هندی‌ها در مورد میدان گازی فرزاد B همچنان ادامه دارد اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

وی ادامه داد: گاز پروم روسیه نیز هنوز مطالعات خود را در مورد میدان گازی فرزاد B نهایی نکرده است.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین کنگره جهانی نفت از روز گذشته با حضور 50 وزیر و بیش از 500 مسئول و نماینده از شرکت های پیشرو در زمینه انرژی در شهر استانبول ترکیه آغاز شده است.

در این کنگره جهانی چهار روزه از 100 کشور جهان، پنج هزار نفر میهمان حضور دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین