|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۶۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
رئیس جمهور سابق در نامه‌ای خطاب به ملت ایران، بازداشت حمید بقایی را اقدامی «غیرقانونی» و «ظلم بزرگ» توصیف کرده و خواستار آزادی فوری وی شده است.
 سایت دولت بهار نوشت: رئیس جمهور سابق در نامه‌ای خطاب به ملت ایران، بازداشت حمید بقایی را اقدامی «غیرقانونی» و «ظلم بزرگ» توصیف کرده و خواستار آزادی فوری وی شده است.

 او در اين نامه که در «سايت دولت بهار» منتشر شده، بقايي را «برادر عزیزم»، «یکی از خادمان راستین ملت ایران»، «فردی مومن، انقلابی و فداکار و پاک‌دست و خدوم و باورمند به ارزش های الهی و انسانی» و «مردی کاردان و مردمی» ناميده و خودش را فردي معتقد به آرمان‌های انقلاب و کشور معرفي کرده که همه زندگی و موجودیت خود را برای خدمت به ملت و ارزش های الهی و انسانی وقف کرده و به هیچ جناح قدرت و ثروت و دسته سیاسی وابستگی و دلبستگی نداشته و ندارد و تنها تعهدش به مردم و انقلاب است.

احمدي‎نژاد در ادامه با اعتقاد بر اينکه اعتراض به ظلم، حق قانونی و شرعی و انسانی هر فرد است، تاکيد کرده که او و دوستانش با هر عمل خلاف شرعی مخالفند و اگر حرفی می زنند برای اصلاح وضع است و این حق طبیعی و قانونی هر شهروند است.

رئيس دولت پيشين با اشاره به اينکه برخی می گویند نباید علنی انتقاد کرد که موجب تضعیف است و باید موارد را به طور خصوصی به مقام معظم رهبری منتقل کرد، ادامه داد: اما مگر همه مردم به ایشان دسترسی دارند و آیا می شود مسئولیت نظارت عمومی که وظیفه همگانی است و در اصل هشتم قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است را به دوش ایشان نهاد و دیگران را از مسئولیت هایشان مبری کرد؟

او در ادامه با استناد به اصول 20، 32، 35، 37، 38 و 39 قانون اساسي، مدعي شده که بازداشت بقايي «یک ظلم بزرگ» بوده است.

احمدي‌نژاد به سکوت دستگاه قضا دربرابر آنچه که «فهرست رسانه‎ها و سياسيون از تهمت ها و افترائات براي بقايي» خوانده، اعتراض کرده و در ادامه نامه‎اش نوشته است: اتهام آقای بقایی اجرای مصوبه دولت در تخصیص مجموعاً سیصد میلیون تومان پاداش پایان دوره و پس از 8 سال تلاش بی وقفه و شبانه روزی به هجده نفر از اعضاء دولت بوده است که تمام نهادهای قانونی نظارتی عدم مغایرت آن با قانون را رسماً اعلام کرده اند.

به نوشته وي، بقايي در طول هفت و نیم ماه زندان انفرادی، پنج ماه در اختیار وزارت اطلاعات بوده و بارها مورد بازجویی قرار گرفته است.

احمدي‎نژاد مدعي شده که از بقايي درباره مواردی غیر مرتبط با اتهامات سوال و خواسته شده است که علیه همکاران خودش اتهاماتی وارد نماید و آزادی او را منوط به پذیرش این امر خلاف قانون و خلاف اخلاق کرده اند. بقایی پس از آزادی بارها خواسته است که مشروح بازجویی ها جهت اطلاع مردم منتشر شود. تمام اسناد نهاد و زندگی او را شخم زدند ولی همانگونه که از قبل معلوم بود به دلیل پاکی ایشان موردی یافت نشد.

رئيس دولت پيشين در ادامه موارد ديگري را به بازپرس پرونده نسبت داده و ضمن مظلوم نمايي براي بقايي، نوشته است: چندین بار با ذکر دلیل و مستندات درباره تخلفات و اصرار مسئولین قضایی به بازداشت و محکوم کردن آقای بقایی و هتک حرمت ایشان در افکار عمومی با مقام معظم رهبری مکاتبه و شرایط به اطلاع ایشان رسیده و درخواست آزادی آقای بقایی مطرح گردید. ایشان نیز با ملاحظه انحراف روند رسیدگی از مسیر قانونی دستور نقض قرار بازداشت را صادر کردند.

او با اشاره به شکايتش از اسحاق جهانگيري معاون اول رییس جمهور فعلی و ارجاع آن به بازپرس پرونده بقایی نوشته که اين شکايت علي رغم مستندات مورد ادعاي وي، رد شده است.

احمدي نژاد با اشاره به بازداشت دو روز پيش بقايي به دليل عدم پرداخت وثيقه 50 ميليارد توماني، پرسيده است: در فاصله يک سال و نيم گذشته چه اتفاقی جز ثبت نام آقای بقایی و اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری روی داده است؟ اینجانب و همکارانم چه گناهی مرتکب شده ایم که ظاهراً حیثیت و زندگی و مال ما هدر است. آیا ما هیچ حقوقی نداریم ؟ آیا ما مرغ عروسی و عزا هستیم. هرگاه جناح های سیاسی می خواهند درگیر شوند ابتدا با ما برخورد می کنند و اگر صلح کنند باز هم با ما برخورد می کنند و اگر زورشان به دیگری نرسد باز به سراغ ما می آیند.

او در ادامه مدعي شده است: روزی در مجلس موضوعی را مطرح کردیم و رسیدگی هم نشد، آیا همچنان باید چوب آن را بخوریم؟- طی چهار سال دولت دهم از طرف مجلس و قوه قضاییه تحت شدید ترین فشارها بودیم و بارها قیچی شدیم. اینک چهار سال است در کناریم ، چرا باید همچنان تحت فشار باشیم؟

احمدي نژاد با بيان اينکه دنبال پست و مقام و ثروت نبوده و با همه وجود علاقه مند و باورمند به مبانی و ارزش های انقلاب و منافع ملی و آبروی کشور و مردم است، مدعي شد: بدون هیچ استدلالی ما را رد صلاحیت و محدود کردند باز هم سکوت کردیم و سالها بدون منت و شبانه روزی در خدمت کشور، مردم و انقلاب بودیم و خواهیم بود.

او به مقامات قضايي توصیه کرده که خارج از تشریفات مقامات و به عنوان یک فرد عادی و خریدار از بیرون به مجموعه خود نگاهی داشته باشند و تصمیمات اصلاحی به نفع مردم بگيرند.

وي در پايان نامه‎اش نوشته که از رییس قوه قضاییه انتظار دارد که دستور آزادي فوري بقايي را صادر کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین