|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۸
کد خبر: ۱۶۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
متیس در این گفت‌وگو درباره برخی موضوعات سیاست خارجه صحبت کرد و به دانش‌آموز آمریکایی برخی نکات را یاد داد که اطلاعاتش در این زمینه افزایش یابد.
یک دانش‌آموز آمریکایی پس از آنکه توانست شماره تلفن همراه وزیر دفاع آمریکا را به دست آورد با او تماس گرفت و با هم 45 دقیقه صحبت کردند.

روزنامه نیویورک‌پست نوشت: «تدی فیشر دانش‌آموز واشنگتنی شماره تلفن همراه جیمز متیس را در یکی از تصاویر منتشر شده در روزنامه واشنگتن‌پست در تاریخ 11 می (21 اردیبهشت) دیده بود. در این تصویر کت شیلر، یکی از معاونان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برگه‌ای را در دست داشت که در آن نام وزیر دفاع و شماره موبایلش نوشته شده بود.»



این تصویر در همان زمان از پایگاه اینترنتی این روزنامه حذف شد ولی دانش‌آموز آمریکایی توانسته بود آن را ببیند و یادداشت کند.

به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، فیشر در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی محلی درباره تماس تلفنی‌اش با وزیر دفاع آمریکا گفت: «همه‌اش شبیه یک معجزه بود.»

طبق این گزارش، در ابتدا دانش‌آموز به وزیر دفاع آمریکا پیامک فرستاد و از او خواست تا مصاحبه‌ای مطبوعاتی با هم داشته باشند و وزیر که در واشنگتن بود با این درخواست موافقت کرد. این دانش‌آموز آمریکایی مشروح گفت‌وگوی خود را با متیس در یک روزنامه دیواری نوشت و در مدرسه‌اش نصب کرد.

متیس در این گفت‌وگو درباره برخی موضوعات سیاست خارجه صحبت کرد و به دانش‌آموز آمریکایی برخی نکات را یاد داد که اطلاعاتش در این زمینه افزایش یابد.

وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با این دانش‌آموز نظرش را درباره باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا فاش کرد و گفت: «اوباما اگر به نصیحت‌های هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه‌اش گوش می‌کرد بیشتر موفق بود.»

متیس درباره احساسش نسبت به مبارزه با انتشار تفکر افراط‌گرایی گفت و تصریح کرد: «اگر آمریکا این امکان را داشت که به موضوع آموزش همه کودکان افغانستان، سوریه و دیگر کشورها در مدارس آمریکایی بپردازد، اوضاع بهتر از اکنون بود.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین