|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۶۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
«ما شرایط و حال خراب آقای سهیلی در آن روزها را درک می‌کنیم. شاید او نمی‌دانست ما در آن زمان چه کردیم با این وجود به نظرم بهتر است هیئت مدیره کار خود را بکند و در پایان نتایج را اعلام کند. برای فیلم «عصبانی نیستم» هم شکایتی به دست ما نرسید و گرنه مسئله را پیگیری می‌کردیم.»
همایون اسعدیان در نشست خانه سینما با انتقاد از رفتارهای جواد شمقدری در دولت دهم و سیاسی شدن فعالیت‌های خانه سینما، گفت: «تا پیش از حضور آقای شمقدری خانه سینما کارش را انجام می‌داد اما با تعطیلی خانه سینما ناگهان خانه سینما تبدیل به تیتر یک مطبوعات ایران شد.»

 نشست خبری هیئت مدیره خانه سینما صبح روز سه شنبه 20 تیرماه با حضور همایون اسعدیان رییس هیئت مدیره خانه سینما، فاطمه معتمدآریا عضو هیئت مدیره و علی قائم‌مقامی سخنگو برگزار شد.

در ابتدای این نشست اسعدیان با بیان اینکه خانه سینما میلی ندارد که فعالیت‌های خود را با سر و صدا انجام دهد، گفت: «امنیت شغلی سینماگران چیزی نیست که قول دهیم تا شش ماه آینده حل می‌شود.»

رییس هیئت مدیره خانه سینما رویکرد بعضی از رسانه‌ها که موضوع چند شغله بودن بعضی از اعضای هیئت مدیره را مطرح کردند، شیطنت خوانده و گفت: «مدیرعامل خانه سینما در صندوق هنر و موزه سینما کرسی ثابت دارد و در آنجا به عنوان مدیر عامل خانه سینما حضور دارد نه منوچهر شاهسواری. ما سعی می‌کنیم این کرسی‌های ثابت را برای خانه سینما نگه داریم تا اصناف ما در چنین جایگاه‌هایی حضور داشته باشند.»

او همچنین با اشاره به سیاسی شدن فعالیت خانه سینما گفت: «تا پیش از حضور آقای شمقدری خانه سینما کارش را انجام می‌داد اما با تعطیلی خانه سینما ناگهان خانه سینما تبدیل به تیتر یک مطبوعات ایران شد به گونه‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری یکی از اقدامات مورد نظر هر کاندیدایی بازگشایی این خانه بود.»

اسعدیان ادامه داد: «در مقطعی من به عنوان رییس کانون کارگردانان نسبت به هر حرفی واکنش داشتم چون آن موقع ضرورت داشت ولی ما آدم‌های صلح‌ هم هستیم.‌ الان زمان صلح هست و باید به وسط مطبوعات برگشت.»

اسعدیان با اشاره به اهمیت مسئله بیمه اعضای صنوف خانه سینما گفت: «مثل همیشه مسئله اصناف بیمه اعضا است و طبق آمار چهار میلیاد و ۴۰۰ میلیون تومان سال گذشته برای بیمه اعضا مصرف شد که سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن از سوی خود اعضا پرداخت شد.»

رییس هیئت مدیره خانه سینما ادامه داد: «اجرای طرح شفاف‌سازی دیگر کار ما است؛ چون ما آیین‌نامه شفافی نداریم. اگر طرح شفاف‌سازی صنوف انجام شود با خیال راحت به کار می‌پردازیم و در این مسیر تمام تلاش سینما این است که کسی از این حداقل امکان سینمایی محروم نشود.»

او با اشاره به جلسات هیئت مدیره فعلی با شورای مرکزی صنوف، گفت: «ما خواستیم در جریان امور شورای مرکزی صنوف قرار بگیریم که از جمله جلسات ما با تدوینگران، تهیه‌کنندگان و کارگردانان بوده است. به پیشنهاد فاطمه معتمدآریا کمیته‌هایی تشکیل شده ‌که کمیته رفاهی توسط خود ایشان و کمیته روابط عمومی توسط کامران ملکی اداره می‌شود. به دنبال کمیته فرهنگ و آموزش و پژوهش هم هستیم که با تغییر کاربری مدرسه ملی این کمیته هم رویکردهایش به طور مشخص‌تر ساماندهی می‌شود.»

اسعدیان درباره قاچاق فیلم‌ها و نقش خانه سینما در پیگیری این مسئله نیز گفت: «برای اتفاقی که برای فیلم سهیلی افتاد ما به سرعت پیگیری کردیم و دوستان نیروی انتظامی به ما قول همکاری دادند. آنها به ما گفتند هر شکایتی که به پلیس فتا شود زیر ۷۲ ساعت نه تنها اقدام می‌کند بلکه نتیجه می‌دهد.»

او اضافه کرد: «ما شرایط و حال خراب آقای سهیلی در آن روزها را درک می‌کنیم. شاید او نمی‌دانست ما در آن زمان چه کردیم با این وجود به نظرم بهتر است هیئت مدیره کار خود را بکند و در پایان نتایج را اعلام کند. برای فیلم «عصبانی نیستم» هم شکایتی به دست ما نرسید و گرنه مسئله را پیگیری می‌کردیم.»

اسعدیان در بخش دیگر صحبت هایش عنوان کرد: «نکته بعدی جشن خانه سینما است که امسال شیوه آن عوض شد و دوستان پذیرفتند این جراحی شکل بگیرد. بر همین اساس آکادمی جشن تشکیل شد و آنها فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و البته دیگر مثل گذشته مراسم فیلم دیدن در خانه سینما انجام نمی شود.»

در این نشست منوچهر شاهسواری مدیرعامل حضور نداشت که اسعدیان توضیح داد: «این مسئله به دلیل اشتباه او در تاریخ برگزاری نشست بوده چرا که شاهسواری سه‌شنبه‌ها در جلسات خانه سینما در ارشاد باید حضور داشته باشد.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین