|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۶۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که شمار مبتلایان به *وبا در یمن به 300 هزار نفر رسید.
کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که شمار مبتلایان به *وبا در یمن به 300 هزار نفر رسید.

به گزارش سی ان ان عربی، کمیته بین المللی صلیب سرخ عنوان کرد: روزانه 7 هزار نفر در یمن مشکوک به ابتلا به بیماری وبا می شوند.

بیمارستان ها و مراکز درمانی یمن به علت کمبود دارو و تجهیزات بهداشتی قادر به ارائه خدمات به بیماران وبا نیستند.

بر همین اساس، ولید صالح از مسئولان سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در یمن روز یکشنبه گفت: آلودگی آبهای زیر زمینی یمن باعث شیوع وبا در این کشور شده است.

سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود: شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری وبا در یمن به بیش از 15 هزار مورد افزایش یافته است.

تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن طی سه سال گذشته موجب تخریب بیش از 50 درصد مراکز پزشکی این کشور، کشتار بیش از 12 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور شده است.

سازمان ملل متحد در تاریخ 25 ژوئن اعلام کرد که بیش از 200هزار نفر در یمن به بیماری وبا مبتلا گشته‌اند. سازمان بهداشت جهانی وصندوق کودکان سازمان ملل متحد در بیانیه مشترکی اعلام کردند که نوع بیماری وبا رایج در یمن از بدخیم‌ ترین نوع آن است.

* وبا بیماری است که از طریق آب توسط باکتری ویبریو کلرا ایجاد می‌شود. این باکتری با نوشیدن آب آلوده یا خوردن ماهی نپخته یا خوردن صدف‌ها وارد بدن می‌شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین