|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۶۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
برای رییس جمهوری دعا کنید که بتواند با انتخاب افراد و مدیرانی کارآمد، مشکلات کشور را در سایه حمایت های مقام معظم رهبری برطرف کند زیرا رییس جمهور و دولت نیاز به حمایت مقام معظم رهبری، مجلس و قوه قضاییه دارند.
 وزیر بهداشت گفت: امیدواریم دولتی مقتدر برای تحقق وعده‌های داده شده، روی کار آید و قطعا یکی از اهداف دولت آینده نیز استمرار طرح تحول سلامت خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛سید حسن هاشمی در آیین تجلیل از خیرین سلامت شهرستان دلیجان، گفت: خوشبختانه وعده رییس جمهوری برای ارتقای سلامت مردم با حمایت مقام معظم رهبری و کمک های مجلس، دولت، روحانیت، نیروهای مسلح و دستگاه قضایی، محقق و طرح تحول سلامت آغاز شد.

وزیر بهداشت با اشاره به سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک مبنی بر سپری شدن دوران شیرخوارگی طرح تحول سلامت، گفت: اگر بخواهیم طرح تحول سلامت به جوان برومند و ریشه دار تبدیل شود، باید در دولت ها و مجالس آینده نیز به سلامت به عنوان یکی از مهمترین نیازهای مردم، توجه کنند البته حل مشکلات و ارتقای سلامت علاوه بر تامین منابع مالی، نیاز به فرهنگسازی دارد و پیشگیری، همیشه مهمتر از درمان است.

هاشمی ادامه داد: باید به سمتی پیش برویم که عادات و سبک زندگی مردم تغییر کند، کمتر بیمار شوند و مراقبت ها افزایش یابد و البته دستگاه های اجرایی کشور هم کمتر بیماری تولید کنند. از سوی دیگر در حوزه درمان، فقط داشتن فضای فیزیکی و تجهیزات پزشکی و امکانات، کافی نیست بلکه باید نیروی انسانی متخصص و کارآمد وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت اقدامات انجام شده در حوزه سلامت شهرستان دلیجان توسط خیرین سلامت را بسیار ارزشمند خواند و با اشاره به خدمات زنده یاد نیری در حوزه خیرین سلامت، گفت: عزیز ما مرحوم نیری مجاهد سرافراز و از بهشتیان است که از سال 42 در خدمت امام راحل بود و تمام زندگی خود را تا آخرین لحظه، در راه کمک به مردم و مستمندان وقف کرد.

هاشمی گفت: در حال حاضر پزشکان و متخصصان در شهرستان دلیجان حضور دارند اما تعداد آنها کافی نیست البته وضعیت استان مرکزی از این نظر، از بسیاری از استانهای کشور، بهتر است اما حقیقت این است که به عنوان مثال هر سال فقط 60 جراح مغز فارغ التحصیل می شوند.

وزیر بهداشت با انتقاد از عدم توسعه دانشگاه های علوم پزشکی و فضاهای آموزشی و درمانی در دوران گذشته، گفت: علیرغم پذیرش 8 هزار دانشجو در سال اما تعداد فارغ التحصیلان در برخی از رشته های پزشکی، بسیار اندک است و از طرفی، پزشکان متخصص هر سال باید در 450 حوزه در کشوری پهناور و با نیازهای متعدد، توزیع شوند که البته وظیفه ما نیز همین است که کمبودها را جبران کنیم، بنابراین برای حل مشکلات باید حوصله و صبر داشت.

هاشمی با بیان اینکه تعداد متخصصان شهرستان دلیجان نسبت به سال 92 بیش از دو برابر افزایش یافته است، ادامه داد: خوشبختانه 30 درصد از ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی به دانشجویان بومی مناطق کشور اختصاص یافته و تا چند سال آینده می توانیم شاهد حل بخش مهمی از مشکلات حوزه سلامت یعنی تامین نیروی انسانی باشیم.

وزیر بهداشت گفت: مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان دلیجان برطرف خواهد شد و لذت در این است که انسان بتواند گره ای از مشکلات مردم باز کند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای دکتر روحانی دعا کنید چرا که کشورداری و کار اجرایی بسیار سخت و بار کشور بر دوش بخش اجرایی است و همه باید برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، کمک کنند و فراموش نکرده ایم که در زمان انقلاب، جنگ تحمیلی و دوران سازندگی هر وقت که با هم بودیم، موفق شدیم زیرا یک دست صدا ندارد و اگر همه دست ها به هم گره بخورد، گره مشکلات مردم و کشور باز می شود.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت وجود تعهد سیاسی در حل مشکلات کشور، گفت: لازم است که همه ارکان و ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مانند مجلس، دولت، قوه قضاییه، نیروهای مسلح، ائمه جمعه، دستگاه های فرهنگی و تبلیغی و صدا و سیما به همدیگر کمک کنند و نباید فریب بخوریم زیرا تضعیف هر یک از ارکان و ارگانهای کشور، باعث تقویت دیگری نمی شود و همه در یک سرزمین زندگی می کنیم و باید قدر موهبت بزرگ انقلاب اسلامی را بدانیم.

هاشمی گفت: اگر از فرصت و موهبت بزرگ خدا یعنی انقلاب اسلامی استفاده کردیم، حتما شکران نعمت کرده‌ایم و اگر با همدیگر اختلاف داشته باشیم و همدیگر را تضعیف نماییم، کفران نعمت کردیم، خدا این نعمت بزرگ را از ما می گیرد زیرا خدا قسم نخورده که همیشه رحمت او شامل حال ما شود بلکه رحمت خدا مشمول شکرگزاران خواهد شد.

بنابر اعلام وب‌دا، وزیر بهداشت گفت: برای رییس جمهوری دعا کنید که بتواند با انتخاب افراد و مدیرانی کارآمد، مشکلات کشور را در سایه حمایت های مقام معظم رهبری برطرف کند زیرا رییس جمهور و دولت نیاز به حمایت مقام معظم رهبری، مجلس و قوه قضاییه دارند.

هاشمی با اشاره به خدمات گسترده کشور به مردم از ابتدای دوران انقلاب اسلامی تاکنون، گفت: باید بپذیریم که مردم مشکلات زیادی در حوزه اشتغال، معیشت و خدمات دارند و البته تامین کردن این نیازها، کار آسانی نیست و اگر به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید همه با هم با تعهد و وحدت، فعالیت کنیم و امیدواریم که دولتی مقتدر برای تحقق وعده های داده شده، روی کار بیاید و قطعا یکی از اهداف دولت آینده نیز استمرار طرح تحول سلامت خواهد بود.

وزیر بهداشت در پایان ضمن تقدیر از خیرین سلامت، در ادامه گفت: خیرین، گوهرهایی هستند که جوهرهای خوبی دارند و انجام امور خیر توسط آنها نه تنها برای والدین بلکه برای نسل‌های آینده‌شان صدقه جاری خواهد بود، زیرا خیر آن هم به مردم و هم به خانواده‌های آنها می‌رسد.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین