|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۶۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
وی در ادامه راهکارهای اجرایی شدن منشور را برشمرد و ضمن بیان دلایل موافقین و مخالفین منشور حقوق شهروندی، پژوهشگران را با دیدگاه‌ها و نظرات متعدد در خصوص این سند آشنا نمود.
منشور حقوق شهروندی با حضور پژوهشگران و صاحب نظران حقوق شهروندی بازخوانی شد.

به نقل از دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی، دکتر بشیریه با تاکید بر ضرورت تصویب منشور حقوق شهروندی به عنوان سندی شامل تمام حق های شهروندی به ذکر خاستگاه و فرآیند تدوین منشور حقوق شهروندی پرداخت.

وی در ادامه راهکارهای اجرایی شدن منشور را برشمرد و ضمن بیان دلایل موافقین و مخالفین منشور حقوق شهروندی، پژوهشگران را با دیدگاه‌ها و نظرات متعدد در خصوص این سند آشنا نمود.

مونس کشاورز دبیر سلسله میزگردهای علمی - تخصصی بازخوانی منشور حقوق شهروندی، تدوین سند منشور حقوق شهروندی و تجمیع حقوق شهروندان در یک سند را اقدامی مثبت خواند و ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری در خصوص منشور حقوق شهروندی در نظام اداری در تاریخ 28 اسفند 95 را بیانگر اهتمام ویژه تدوین کنندگان بر اجرایی شدن مفاد منشور حقوق شهروندی برشمرد.

وی ادامه داد: این مصوبه در 5 فصل و با هدف بهبود و ارتقای سطح حقوق شهروندی در ادارات دولتی تصویب و به تمامی وزارتخانه ها ، موسسات و شرکت های دولتی ، نهادهای عمومی غیردولتی ، استانداری ها و سایر دستگاه هایی که به نوعی از بودجه عمومی استفاده می کنند،  ابلاغ شده است که در صورت اجرا موجب کاهش موارد نقض حقوق شهروندی در دستگاه ها و ادارات دولتی خواهد بود.

بازخوانی منشور حقوق شهروندی در تابستان 96 توسط دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی با هدف آشنایی پژوهشگران با مواد 120 گانه منشور حقوق شهروندی و به منظور جریان سازی علمی و ایجاد ادبیات و گفتمان علمی در خصوص منشور حقوق شهروندی و نیز همسو کردن نگاه ها و دستیابی به فهم مشترک در خصوص حقوق شهروندی با حضور استادان متخصص و صاحب نظران صورت خواهد گرفت.




منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین