|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۶۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
نخستین حضور رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در اجلاس سران گروه 20، تجربه موفقی برای او محسوب نمی‌شود.
نخستین حضور رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در اجلاس سران گروه 20، تجربه موفقی برای او محسوب نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تجربه چندان خوبی از نخستین حضورش در اجلاس گروه 20 ندارد.



حضور دو روزه ترامپ در هامبورگ صرفا با اختلاف نظر‌ها و مخالفت دیگر اعضا با قدرت اول جهان همراه بود. تنها دیدار قابل توجه ترامپ در اجلاس گروه 20 با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بود که به بحثی گرم در مورد آتش بس در سوریه، کره شمالی و موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا تبدیل شد.

ملاقات کوتاه ترامپ با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین و بحث و تبادل نظر درباره تجارت و نحوه رویارویی با کره شمالی چندان اثر بخش نبود.

از سوی دیگر، نشست ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ روی صندلی مخصوص رئیس جمهور آمریکا در اجلاس گروه 20 علاوه بر آنکه خبرساز شد، حاکی از آن است که ترامپ میل چندانی به شرکت در اجلاس نداشته است. ترامپ برای شرکت در یک دیدار دو جانبه موقتا محل را ترک می‌کند و ایوانکا در این مدت بر روی صندلی او در کنار رئیس جمهور چین و نخست وزیر انگلیس می‌نشیند.



گذشته از انتقاداتی که از اقدام ایوانکا ترامپ شده است، حرکت ترامپ حین برگزاری چنین اجلاس مهمی نشان می‌دهد این نشست و تصمیماتی که در آن گرفته می‌شود تا چه حد برای ترامپ بی اهمیت هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین