|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۶۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت گفت: سالانه ۹۰ هزار نفر به آمار بیماران سرطانی کشور اضافه می‌شود.
 معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت گفت: سالانه ۹۰ هزار نفر به آمار بیماران سرطانی کشور اضافه می‌شود.

سید محمد هادی ایازی در اولین مجمع سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۵۰ هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های مختلف بر سلامت جامعه موثر هستند، گفت: امنیت و سلامت دو کار مهم برای جامعه هستند.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، سلامت را مانند امنیت از کارویژه دولت‌ها دانست و تاكيد کرد: سلامت موضوعی نیست که ما به عنوان متولیان سلامت کشور بگوییم که تنها ما متولی هستیم. اولین مساله در رویکرد سلامت جامعه محور موضوع مشارکت است. ما باید برای مشارکت مردم مشارکت معنادار شکل دهیم و در قالب نهادهای مدنی مردم را ساماندهی و سازماندهی کنیم.

وی از وجود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار بیمار دیابتی در کشور خبر داد و عنوان کرد: پنج میلیون نفر در کشور در آستانه دیابتی شدن قرار دارند. ۷۵درصد از موضوعات موبوط به سلامت خارج از حوزه سلامت است.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طی یک دهه گذشته بیش از ۲۸۰۰۰ نفر تلفات جاده ای داشتیم و نقش توسعه حوزه های مختلف در تحقق و ارتقاء سلامت محسوس است.

ایازی گفت: بسیاری از بیماری ها را می توان برای تولید واکسن آنها اقدام کرد که با توجه به مشارکت و ظرفیت سازی میسر است و اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده است.

وی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد چهارمین استانی است که مجمع استانی سلامت در آن برگزار می شود و لازم است سیما و وضعیت سلامت استان برای مردم گزارش داده شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین