|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۶۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
بر اساس این گزارش در این جلسه همچنین طرفین، ضمن بررسی تخصصی و اقتصادی طرح های عمده کشت گلخانه ای، پیرامون مشکلات اجرایی موجود و راهکارهای رفع آن ها گفتگو و تبادل نظر کردند.
دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست مشترک مدیران بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی از تسهیلات ویژه بانک کشاورزی برای کشت های گلخانه ای خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در این جلسه که بعدازظهر یکشنبه 18 تیر با حضور مهندس محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی، روح الله خدارحمی عضو هیات مدیره و فرهاد فنودی معاون امور اعتباری و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی، شماری از مدیران و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی و همچنین تعدادی از فعالان و تولیدکنندگان این حوزه  برگزار شد، دکتر شهیدزاده ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع فعالان عرصه تولید متراکم اظهار داشت: برای ما اجرای کشت های گلخانه ای و طرح های پرورش ماهی در قفس جزو اهداف استراتژیک است چراکه از اهداف مهم ستاد اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی افزود: به همین مناسبت، متناسب با اختیارات و ریسک پذیری خود، تسهیلات حمایتی را برای پروژه های کشت گلخانه ای در نظر گرفته ایم که از آن جمله می توان به پرداخت تسهیلات درقبال اخذ وثیقه معادل اصل تسهیلات و اخذ ضمانت بابت الباقی سود و متفرعات اشاره کرد.

شهیدزاده تصریح کرد: سیاست ما در بانک کشاورزی در مواجهه با مشکلات ، گفتگو و بررسی مشکل با مشورت مشتری، بررسی راهکارهای چند جانبه و نهایتا انتخاب بهترین راه حل برای حل مشکل است.  

وی در خاتمه با اشاره به این که موفقیت تولیدکنندگان، تضمین بازگشت سرمایه بانک و از دغدغه های بانک کشاورزی است گفت: شایسته است هم زمان با اجرا، بازارهای داخلی و خارجی درنظر گرفته شوند ، برای ورود به بازارهای متنوع برنامه ریزی شود و زیرساخت های صادرات محصولات گلخانه ای مورد بررسی قرار گیرند.

بر اساس این گزارش در این جلسه همچنین طرفین، ضمن بررسی تخصصی و اقتصادی طرح های عمده کشت گلخانه ای، پیرامون مشکلات اجرایی موجود و راهکارهای رفع آن ها گفتگو و تبادل نظر کردند.

این گزارش می افزاید بانک کشاورزی در مدت فعالیت چهارساله دولت تدبیر و امید جمعا 29 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد، توسعه و تکمیل بالغ بر 65 هزار فقره تاسیسات کشت گلخانه ای در کشور پرداخت کرده است.

شایان ذکر است توسعه کشت های گلخانه ای به عنوان یکی از استراتژی های اقتصادی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است و به دستور دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در اولویت پرداخت های این بانک قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین