|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۶۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
استفاده داعش از شهروندان عراقی به عنوان سپر انسانی، بمب‌گذاری منازل مسکونی، تشدید حملات انتحاری از جمله دلایل عدم پاکسازی نهایی بخش قدیمی شهر موصل است.
 مردم عراق برای شنیدن خبر اعلام رسمی آزادی کامل شهر موصل لحظه شماری می‌کنند و با وجود اینکه فرماندهی نیروهای مشترک عراقی اعلام کرده که تا آزادی کامل این شهر، تنها چند ساعت باقی مانده است، اما هنوز موصل کاملا از دست داعش رهایی نیافته است.

پایگاه خبری سعودی «ایلاف» (از لندن بروزرسانی می‌شود) در گزارشی به دلیل این تاخیر در اعلام رسمی پیروزی نهایی در نبرد موصل پرداخت و نوشت: واقعیت این است که داعش صدها تن از شهروندان عراقی را به گروگان گرفته و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و به همین دلیل نیروهای عراقی با احتیاط تمام در حال نبرد در آخرین سنگرهای داعش در بخش قدیمی شهر موصلند.

بر اساس این گزارش، تروریست‌ها از حربه نیروهای انتحاری و تک تیراندازانشان که در کمین نیروهای مسلح عراقی هستند نیز استفاده می‌کنند.

نیروهای پلیس فدرال عراق، پرچم عراق را در خیابانهای بخش قدیمی شهر موصل برافراشته‌اند و هر لحظه احتمال اعلام خبر پیروزی نهایی در موصل وجود دارد. فرماندهان نظامی می‌گویند که تنها 250 متر باقی مانده تا نیروهای عراقی که از سه محور در حال نبردند، در ساحل رود دجله به یکدیگر برسند. این نیروها عبارتند از پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم، لشگر 9 زرهی.

سرلشگر «رائد جودت» فرماندهی پلیس فدرال عراق، با بالا بردن پرچم عراق در مرکز شهر قدیمی موصل، تاکید کرد که داعش پیش از شکست نهایی در موصل، شماری از منازل مسکونی را در منطقه «النجفی» بمب‌گذاری کرده است و پلیس نیز در تلاش است تا شهروندان باقی مانده در زیر آوار را نجات دهد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین