|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۷
کد خبر: ۱۶۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
«الان خیلی بد است که پرسپولیس یک سال و نیم با سرپرست اداره می‌شود. باشگاه باید ساختار مناسبی داشته باشد و دچار روزمرگی نشود. ثبات هیات مدیره خیلی مهم است. تاخیر بیش از حد به ضرر باشگاه است. پرسپولیس در جمع 8 تیم برتر آسیاست و می‌تواند جایگاه خود را بهتر هم بکند.»
 مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: نمی‌دانم چرا پس از چهار سال هنوز هم من مقصر پرونده ژوزه قلمداد می‌شوم و مدیران قبلی تعلل خودشان را به گردن من می‌اندازند.

محمد رویانیان  درباره اتفاقات عجیب و دور از انتظاری که در فوتبال ایران رخ می‌دهد، گفت: «وقتی قواعد مدیریتی فوتبال ما غلط است متاسفانه اتفاقاتی رخ می‌دهد که کسی توقع آن را ندارد. اشکالات ساختاری مربوط به دیروز و امروز نیست. ما هر چه مشکل داریم از بی‌برنامه‌گی‌مان است و تصور هم برای است که به درستی جلو می‌رویم. همین تصور غلط اتفاقات ناخوشایندی را رقم می‌زند که ابعاد اجتماعی آن هم جز ضرر چیز دیگری را به‌همراه ندارد.»

وی افزود: «در ظاهر کارها درست پیش می‌رود و معمولا همین ظاهر قضایا است که پدیدآورنده اشکالات است. مثلا از محمد دادگان در این فوتبال استفاده نمی‌شود. از قبیل دادگان باز هم داریم ولی بدون استفاده از آنها کارها جلو می‌روند. در نتیجه دچار مسائل روزمره می‌شویم و اسیر دام‌هایی می‌شویم که به تناوب در فوتبال‌مان وجود دارد. این دام‌ها در برگزاری جام‌ها، لیگ‌ها و مسابقات دیگر نمود خود را نشان می‌دهند. درحالی که در کشورهای پیشرفته ورزش براساس برنامه‌های راهبردی جلو می‌رود در ایران چنین اتفاقی نمی‌افتد.»

او خاطرنشان کرد: «محور ورزش باید برنامه، علم و دانش، آینده‌نگری و تلاش مضاعف باشد ولی الان سر مسائل جزئی که ناشی از خودخواهی‌هاست همه اتفاقات بازی محور شده است. آدم‌های لایق کنار می‌روند و افرادی قدرت را دراختیار می‌گیرند که رابطه را محور کارهای خود قرار می‌دهند. کارلوس کی‌روش قابل احترام است ولی علیرضا اسدی هم برای این مملکت زحمت کشیده و برکناری او براساس اختلافی که با کی‌روش داشت، اشتباه است. شاید برکناری اسدی براساس بیانیه کی‌روش نبوده باشد ولی وقتی بعد از انتشار بیانیه این برکناری صورت می‌گیرد به صورت ناخواسته به جامعه تلقین می‌شود که کی‌روش عامل برکناری دبیرکل فدراسیون فوتبال است و این ضعف مدیریتی رئیس فدراسیون را می رساند که بدترین زمان را برای برکناری دبیرکل انتخاب کرد.»

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: «اگر اسدی به واسطه اختلاف او با کی‌روش برکنار شده کار سخیفی برای فدراسیون است و اینکه اعلام شود به واسطه بیانیه کی‌روش نبوده و اگر بر پایه آن باشد که غلط اندر غلط است. اسدی باید می‌ماند تا اقتدار فدراسیون اثبات شود.»

رویانیان درباره اینکه علت تعلل وزارت ورزش در انتخاب اعضای هیات مدیره پرسپولیس را در چه می داند، تصریح کرد: «به نظرم نتایج خوب تیم پرسپولیس باعث شده تا کسی بر وزارت خرده نگیرد که چرا وضعیت هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مشخص نمی‌شود. این مسئله که وزارت به‌دنبال افرادی است که از لحاظ فکری نگاهی یکسو داشته باشند و با هم متحد باشند، قانع کننده نیست چون اعضای هیات مدیره باید تضارب آرا داشته باشند تا بتوانند رشد باشگاه را بهتر رقم بزنند.»

او ادامه داد: «الان خیلی بد است که پرسپولیس یک سال و نیم با سرپرست اداره می‌شود. باشگاه باید ساختار مناسبی داشته باشد و دچار روزمرگی نشود. ثبات هیات مدیره خیلی مهم است. تاخیر بیش از حد به ضرر باشگاه است. پرسپولیس در جمع 8 تیم برتر آسیاست و می‌تواند جایگاه خود را بهتر هم بکند.»

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره حضور پروین در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و اینکه گفته می‌شود به دلیل مصادره ویلای وی به دلیل بدهی سنگین پسرش به دولت وی نیاید در پرسپولیس پست بگیرد عنوان کرد: «علی پروین بدون شک سلطان بلامنازع فوتبال ایران است و پسر او هم آدم خوبی است. اسیر ضربات اقتصادی شده است و این موضوع ربطی به علی پروین ندارد. بسیاری شرکت‌ها به‌خاطر مشکلات اقتصادی موجود در جامعه با ضررهای زیادی مواجه شدند. به نظر من پروین به واسطه جایگاه خوبی که در فوتبال ایران دارد بهتر است وارد مسائل مدیریتی نشود چون وجاهت و اقتدار او در بین هواداران پرسپولیس از بین می رود. حیف است او ضربه بخورد و اتفاقاتی که بعضا به ضرر باشگاه است باعث شود تا جایگاه اسطوره‌ای او لطمه ببیند.»

رویانیان درباره این صحبت گرشاسبی عضو هیات مدیره پرسپولیس که گفته بود خدا کند در پرونده ژوزه محکوم نشویم چرا که اگر این اتفاق بیفتد باید 7 میلیارد تومان به این مربی بدهیم تصریح کرد: «نمی‌دانم چرا پس از 4 سال هنوز هم من مقصر قلمداد می‌شوم و مدیران قبلی تعلل خودشان را به گردن من می‌اندازند. بدهی ژوزه 300 هزار یورو بود. چرا مدیران بعدی به موقع پول این مربی را ندادند. چرا قوانین فیفا را به درستی مطالعه نکردند که با دیرکرد باشگاه مشمول جریمه‌های متعدد می‌شود. به عنوان مثال من که می‌دانستم عدم پرداخت به‌موقع بدهی چه عواقبی دارد بلافاصله 450 هزار دلار بدهی وینگادا را دادم و آن را گردن مدیر قبلی نینداختم تا این بدهی چندین برابر نشود»

او تاکید کرد: «دیگر موضوع ژوزه نخ‌نما شده است. من هشدارهای لازم را درباره ژوزه داده بودم. گفته بودم که پولش را بدهید و بعد او را محکوم کنید که شبانه از ایران رفته است. ولی برخی مدیران چون سوژه دیگری ندارند و می‌خواهند کم‌کاری خود را گردن مدیران پیشین بیاندازند هر دفعه تن هواداران را می‌لرزانند. من هم اگر بگویم این کار از لحاظ مدیریتی، اخلاقی و اجتماعی درست نیست، فایده‌ای ندارد. یک عده می‌خواهند عوام‌فریبی کنند ولی به نتیجه‌ای نمی‌رسند.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین