|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۶۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰
کشورهای عضو گروه 20 روز شنبه در دومین روز نشست سران این گروه در هامبورگ آلمان، میزبانان سه سال آینده نشست سران این گروه بندی جهانی را تعیین کردند.
 کشورهای عضو گروه 20 روز شنبه در دومین روز نشست سران این گروه در هامبورگ آلمان، میزبانان سه سال آینده نشست سران این گروه بندی جهانی را تعیین کردند.

به گزارش شبکه خبری دویچه وله، آرژانتین سال آینده (2018) در بوئنوس آیرس میزبان سران کشورهای گروه 20 خواهد بود و ژاپن نیز در سال 2019 میزبانی سران آن را بر عهده خواهد داشت.

شبکه ان.اچ. کی ژاپن اعلام کرد که هند مهم ترین رقیب ژاپن برای میزبانی نشست این گروه در سال 2019 بود.

همچنین عربستان سعودی به عنوان میزبان سران گروه 20 در سال 2020 تعیین شد.

به گزارش ایرنا، این در حالی است که پادشاه عربستان در نشست این گروه در هامبورگ آلمان شرکت نکرد.

گروه 20 شامل 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی ، مکزیک، روسیه، عربستان ، آفریقای جنوبی، ترکیه و ایالات متحده و همچنین اتحادیه اروپاست.

نشست هامبورگ یکی از پر اختلاف ترین اجلاس های این گروه در سال های گذشته بود که اختلافاتی درباره مسائلی از جمله جنگ ها، تغییرات آب و هوایی، تجارت جهانی و آزمایش های موشکی کره شمالی در آن مطرح شد.

به گزارش رسانه ها، رهبران قدرت های اقتصادی جهان موسوم به گروه 20 روز شنبه در بیانیه پایانی اجلاس خود در هامبورگ آلمان ضمن حمایت از تجارت آزاد، بر دفاع کشورها از شرکت ها و بازارهای داخلی در برابر تمهیدات غیرعادلانه تاکید کردند.

این در حالی است که خارج شدن آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس یکی از اساسی ترین موضوعات اختلافی میان آمریکا سایر اعضای گروه 20 بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین