|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۶۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اقدام‌های وزارت نفت در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم همکاری بسیار خوبی با وزارت نفت داشتیم، این وزارتخانه نیز گام‌های بسیار اساسی در بحث بهبود کیفیت سوخت پالایشگاه‌های کشور و کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها برداشته است.
 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اقدام‌های وزارت نفت در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم همکاری بسیار خوبی با وزارت نفت داشتیم، این وزارتخانه نیز گام‌های بسیار اساسی در بحث بهبود کیفیت سوخت پالایشگاه‌های کشور و کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها برداشته است.

معصومه ابتکار در جریان بازدید از کانون ریزگردها در خوزستان گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۶، تامین مالچ امولسیون آبی برای عملیات مالچ پاشی در کانون ریزگردها به عهده وزارت نفت است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست پیش از این نیز طرح‌هایی برای مقابله با ریزگردها با مشارکت وزارت نفت به اجرا گذاشته و با این وزارتخانه به‌ویژه در کانون‌هایی مانند هورالعظیم که تاثیر متقابل فعالیت‌های نفتی بوده همکاری داشته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اقدام‌های وزارت نفت در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم همکاری بسیار خوبی با وزارت نفت داشتیم و این وزارتخانه نیز گام‌های بسیار اساسی برداشته، به‌ویژه در بحث بهبود کیفیت سوخت پالایشگاه‌های کشور و کاهش آلودگی کلان‌شهرها نقش کلیدی داشته است.

ابتکار اضافه كرد: البته انتظار ما این است که این همکاری‌ها استمرار داشته باشد و در زمینه‌هایی که هنوز مشکلاتی وجود دارد بتوانیم آن‌ها را حل و فصل کنیم.

وی به فعالیت‌های زیست محیطی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم اشاره کرد و گفت: پارسال قرارداد خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور جمع آوری گازهای همراه امضا شد که انتظار داریم این طرح هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

ابتکار به ضرورت کاهش گازسوزی در اطراف شهر اهواز اشاره کرد و افزود: طرح آماک طرح مهمی است که چندماه پیش افتتاح و سبب جمع‌آوری روزانه حدود هفت هزار و ۵۰۰ تن گوگرد از هوای سطح شهر و اطراف آن شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما پیگیر اقدام‌های وزارت نفت در ارتباط با استانداردهای زیست محیطی و آلاینده‌های هوا هستیم تا شاهد بهبود کیفیت هوا باشیم.

وی ادامه داد: وزارت نفت همچنین طرح‌های مهم دیگری در مناطق ماهشهر و آبادان دارد که انتظار می‌رود این طرح‌ها را با جدیت و توجه کافی دنبال کند.

ابتکار درباره اقدام‌های وزارت نفت در باره احیای تالاب هورالعظیم نیز گفت: از سال ۱۳۹۳ با همکاری وزارت نفت اقدام‌های بسیار جدی برای ورود آب به تالاب هورالعظیم صورت گرفته و اکنون حدود ۸۰ درصد این تالاب آبگیری شده که دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

به گزارش شانا ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: شرکت‌های نفتی در این منطقه فعالیت دارند، اما باید استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند تا آسیب بیشتری به این تالاب ارزشمند خوزستان وارد نشود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین