|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
در کنفرانس خبری پایان نشست جی 20
کد خبر: ۱۶۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
صدراعظم آلمان در پاسخ به سوالی درباره اینکه یا آلمان از استقلال کردستان عراق حمایت میکند یا نه نیز گفت: من معتقدم که منطقه کردستان بخشی از دولت عراق است و ما در همه صحبتهایمان با مقامات کردستان این مساله را گفتیم و ما از این روند در چارچوب و با توجه به دولت عراق حمایت می‌کنیم.
 آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری پایان نشست گروه 20 گفت: همه کشورها به جز آمریکا موافقت کردند که توافق آب و هوایی پاریس غیر قابل بازنگری است.

وی افزود: مذاکرات گروه 20 سخت و فشرده بود و موضع دولت آمریکا درباره توافق آب و هوایی پاریس تاسف آور است.

وی درباره تظاهرات در هامبورگ در حاشیه نشست هامبورگ از تصمیم خود برای ادامه نشست در هامبورگ دفاع کرد و گفت: کمترین توجیهی برای اعتراضات خشونت آمیز وجود ندارد. من فکر می‌کنم پلیس با دقت وظایف خود را انجام داد. پلیس باید امنیت شهروندان که در این شهر زندگی می‌کنند را نیز تامین می‌کرد.

وی ضمن محکوم کردن اعتراضات مردمی علیه گروه 20 گفت: با این حال دولت به افرادی که در این تظاهراتها قربانی شدند کمک خواهد کرد.

وی درباره روابط با ترکیه نیز گفت که اختلافات میان برلین و آنکارا همچنان باقی است.

وی درباره حضور دختر ترامپ در عکس یادگاری سران گروه 20 نیز گفت: ایوانکا ترامپ عضوی از هیات آمریکایی بود و این چیزی است که سایر هیات‌ها نیز انجام میدهند. وی گفت رئیس جمهور آمریکا و هیاتش مشارکت فعالی در نشست داشتند.

وی درباره بحران اوکراین نیز گفت که با رئیس جمهور فرانسه برای اولین بار و همچنین رئیس جمهور روسیه درباره بحران اوکراین بحث و رایزنی کردیم قرار شد که اقداماتی که قبال توافق شده همچنان ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه یا آلمان از استقلال کردستان عراق حمایت میکند یا نه نیز گفت: من معتقدم که منطقه کردستان بخشی از دولت عراق است و ما در همه صحبتهایمان با مقامات کردستان این مساله را گفتیم و ما از این روند در چارچوب و با توجه به دولت عراق حمایت می‌کنیم.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین