|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶
کد خبر: ۱۶۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
از جمله اتفاقات مهم در معاملات امروز ، افزایش مجموع ارزش معاملات سهام شرکت ها در قیمت های مثبت است که در صورت تداوم این موضوع می توان به ادامه رشد بازار سرمایه در روزهای آینده امیدوار بود.
  در پایان معاملات شنبه 17 تیرماه  1396 ، شاخص کل بورس 181 واحد افزایش داشت و به رقم 78881 واحد رسید.
 
 مهدی نوروزی در سایت انتخاب نوشت:در این راستا، نمادهای شبندر با 73 واحد ، شپنا با 71 واحد ، پارسان با 23 واحد ، بیشترین تاثیر مثبت و شپدیس با 18 واحد ، فملی با 13 واحد ، بفجر با 11 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 313 میلیارد تومان رسید.
 
در بازار فرابورس شاخص کل ( آیفکس ) 2 واحد کاهش یافت و به رقم 896 واحد رسید. ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 107 میلیارد تومان رسید.
 
بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای ، شبندر ( پالایشگاه نفت بندرعباس ) با رقم تقریبی 13 میلیارد و 100 میلیون تومان ، حسیر ( ریل سیر کوثر )  با رقم تقریبی 9 میلیارد و 700 میلیون تومان ، شپنا ( پالایشگاه نفت اصفهان ) با رقم تقریبی 9 میلیارد و 600 میلیون تومان ، رتاپ ( تجارت الکترونیک پارسیان ) با رقم تقریبی 7 میلیارد و 400 میلیون تومان، شلیا ( شرکت مواد ویژه لیا )  بارقم تقریبی 4 میلیارد و 900 میلیون تومان  ، قهکمت ( قند هکمتان ) با رقم تقریبی 4 میلیارد و 900 میلیون تومان است.
 
در بازار چه خبر بود ؟
 
از ابتدای بازار امروز، نماد معاملاتی شاوان ( پالایشگاه نفت لاوان ) از سوی ناظر بازار متوقف شد و در ادامه معاملات بقیه نمادهای معاملاتی پالایشگاهی حاضر در بازار سرمایه نیز متوقف شدند .
 
از دلایل توقف امروز این نمادها در بازار ، گمانه زنی هایی درخصوص برگشت برخی از ذخایر شرکت های پالایشگاهی است که در صورت تحقق می تواند عایدی مناسبی را برای سهامداران این گروه از بازار سرمایه به ارمغان آورد.
 
از جمله اتفاقات مهم در معاملات امروز ، افزایش مجموع ارزش معاملات سهام شرکت ها در قیمت های مثبت است که در صورت تداوم این موضوع می توان به ادامه رشد بازار سرمایه در روزهای آینده امیدوار بود.
 
در پایان معاملات امروز ، نمادهای کفرا ، ومعادن ، رتاپ ، فخوز ، قثابت ، مرقام ، کمرجان به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای معاملاتی کساوه ، کرازی جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه ، شبریز ، شبندر ، شپنا ، فباهنر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هرسهم ، شاوان ، شراز با توجه به اطلاعات دريافتي مبني بر تعديل با اهميت عملكرد سال مالي 1395 ، خبهمن جهت برگزاري مجامع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي - عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه  شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین